2 069 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Montera energiglas - kitt eller annat?
Funderar på att byta innerrutan till 4mm energiglas i mina gamla kopplade 2-glasfönster.
Men hur monteras dessa bäst? På samma sätt som vanligt glas - dvs kitt i falsen, ruta, stift och kitt?
Beläggningen på energiglaset ska ju vändas utåt - tåler den att man då drar med kittkniv, efterskär osv?
Tack för förklaring från er om vet!
Men hur monteras dessa bäst? På samma sätt som vanligt glas - dvs kitt i falsen, ruta, stift och kitt?
Beläggningen på energiglaset ska ju vändas utåt - tåler den att man då drar med kittkniv, efterskär osv?
Tack för förklaring från er om vet!
Produkter som diskuteras: "kittkniv"
Kittskrapa Speedheater
För glas och kittfalsar
162 kr inkl moms
Läs mer
EnergiglasH hfjn skrev:Funderar på att byta innerrutan till 4mm energiglas i mina gamla kopplade 2-glasfönster.
Men hur monteras dessa bäst? På samma sätt som vanligt glas - dvs kitt i falsen, ruta, stift och kitt?
Beläggningen på energiglaset ska ju vändas utåt - tåler den att man då drar med kittkniv, efterskär osv?
Tack för förklaring från er om vet!
Ett mycket tunt och hårt oxidskikt har
lagts på fönsterglaset. Beläggningen är
lika tålig som glaset självt och släpper
igenom nästan lika mycket ljus
https://eef.se/wp-content/uploads/2019/10/Fönsterrenovering-med-energiglas.pdf
Klicka här för att svara