Har skaffat en spegel som ska upp på en dörr är det tänkt. Men nu fick jag lite kalla fötter...

* Pallar gångjärnen en extra vikt på 4-5kg?
* Pallar dörren att man drar skruvar i den? Det är hyffsat gedigna dörrar från -82 när huset byggdes. Eller är det bättre att använda monteringstejp för speglar? Typ TESA Monteringstejp?

Det är IKEAs Minde jag köpt.
 
S
är det massiva dörrar?+++++++++
 
N
Vi monterar ganska mycket speglar på dörrar. Har aldrig hört att inte gångjärnen skulle hålla. Vi brukar sätta lite dubbelhäftande tejp och monteringslim. Tejpen är bara för att hålla spegeln tills limmet har torkat. Jag skulle inte lita på enbart tejp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.