Som nybliven husägare skulle jag vilja påstå att detta blivit mitt favoritforum! :)

Jag ska montera upp nya gipsskivor på väggarna i garaget så i väntan på elektrikern tänkte jag börja på andra sidan, på den väggen sitter det en radiator.
Frågan är nu: Hur gör jag för att montera bort radiatorn?

bild-6.JPG
Har aldrig sett något liknande förut. räcker det skruva in insexskruven, så att det stänger ventilen, och lossa på den vita muttern ovanför?

Fråga 2: Utegivaren för bervärmeanläggningen går ut genom väggen på samma vägg.
Är det bara att koppla ur den medans jag skruvar upp gipsskivorna, samt att montera tillbaka den när jag är klar utan att det händer något?
Plug n play med andra ord? Eller ballar anläggningen ur och man måste kalibrera/ställa in den på något vis?

mvh
Jimmie

Det finns kopplingar som ser ut som ett "U" som du kan använda när du tar bort ett element. Du behöver dock tömma systemet för att kunna montera en sådan. Tror inte att du bara kan stänga termostaten och ta bort elementet.

Vad som händer om du kopplar bort utegivaren beror på vad du har för anläggning. Gör inget utan att stänga av VP först. Stäng av strömmen tillfälligt till VP när du monterar skivor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.