Hej!
Hur skruvar jag ur en radiatorkoppling på lämpligt vis? Ser ut som man ska sätta in något verktyg eller hylsa i hålet för att gänga ur den?

• Närbild på en radiatorkoppling i behov av att skruvas ur, med synligt hål för verktygsinsättning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför bort med den ? En rörbit ingängad. I röret så finns två klackar, ett stämjärn eller annorstädes järn som går ner i röret och fastnar mot klackarna , så går det att gänga ur den delen. Men kan sitta bra och ev värme behövs.

J jonaserik skrev:
Varför bort med den ? En rörbit ingängad. I röret så finns två klackar, ett stämjärn eller annorstädes järn som går ner i röret och fastnar mot klackarna , så går det att gänga ur den delen. Men kan sitta bra och ev värme behövs.
Tack för tips! Jag ska sätta dit en en äldre modell radiator som vi har i alla andra rum förutom i just detta rummet där det suttit en platt radiator (sekelskifte hus). I den gamla som ska dit är det M28/G15 anslutning och i det som satt M22/G10 så tänkte flytta över böj och koppling så jag slipper byta retur och termostat (i princip nya). Tänkte sätta bussningar i radiatorn från G15 till G10. Böjen har jag fått ur och för ge mig på kopplingen imorgon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.