Vik ner plasten på innerväggen och tejpa ordentligt mot befintlig väggbeklädnad, minst 20 cm, sedan på med ny väggbeklädnad. Jag tror att den luft som passerar genom innervägg och sedan upp på vindsisolering och kondenserar är minimal. Om du har träreglar som utlägg så är det svårt för luften att passera dem. Men om du bedömer att det kan ske så borra hål i väggen på lämpliga ställen och spruta in fogskum som komplement till plasten.
Åke