jawen skrev:
Avendere:

Om du seriöst tycker att 70-tal´s konstruktionen med spikad/skruvad enkelgips reglat 60cc var bra, så är du inte seriös.
Dessa väggar är bland dom sämst byggda i sverige genom tiderna, hela väggarna skakar om du slår lite och gäller det badrum så är det bara att skruva dubbelgips eller riva och regla tätare.

Sen kan du ha skruvat fast 3000 molly i din vägg, det betyder inte att 60cc med enkelgips är en bra konstruktion.

MvH Jawen
Var i mitt inlägg läser du att konstruktionen var bra?

citat:
--------------------
däremot så är de spikade.. av ett klantarsel på 70-talet så skivorna är sönderslagna på sina ställen.. men det är ju en annan sak.. =)
---------------------

Jag utgick från att mitt användande av termen "klantarsel" skvallrade om att jag INTE anser konstruktionen som bra. Själv har jag satt in dubbelgips i de väggar jag rivit i.. så oseriös vet jag inte om jag är.. varför nu det skulle ha nått med saken o göra, det jag syftade på var att jag monterat MOLLY i enkelgips och det har hållt mycket bra, att skivorna var spikade på cc60 (som jag iofs inte heller skrev) har väl inget med hållfastheten på molly i enkelgips o göra? SItter inte skivan fast så är det väl tämligen uppenbart att en molly inte löser problemet.. Men under förutsättning att skivan sitter ordentligt fast (mina enkelgipsväggar är reglade c/c40, alt glesat c/c30 orginal) så håller skivan förvånande bra även som enkelgips, även om det inte är att rekomendera, men man kan ju inte riva hela huset för att de inte visste bättre på 70-talet?

MVH: Marcus

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.