Förstår egentligen ärligt talat inte helt hur bjälklaget är uppbyggt.

Jag tror det är masoniten-lättbalkar, sedan spårad frigolit o golvvärme på det, sedan golvspånskivor och överst klickgolv.

Men tycker de är en korkad ordning, tycker de borde vart bättre att ha spårade frigoliten ovanpå golvspånet, inte under…😅

Krilleman Krilleman skrev:
Jag ställer med i samma skara som andra redan sagt...

Såhär skulle jag ha gjort...

[bild]
Mindre jobb att göra såhär:
dopp.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J jhall skrev:
Mindre jobb att göra såhär:
[bild]
Helt klart! 😀
Men har inte brutit upp golvet än så jag vet inte vart hålet hamnar i förhållande till slingor. Kladden är inte skalenlig, mera schematisk för att diskutera om de är ”okej” att korsa under andra slingor eller inte…

Vi har nyss sågat upp golvet för att göra en lucka ner i källaren.

Rörmokaren skarvade till det hela utan problem och flyttade slangen för att passa.

Inga konstigheter.

Fällebyggarn Fällebyggarn skrev:
Vi har nyss sågat upp golvet för att göra en lucka ner i källaren.

Rörmokaren skarvade till det hela utan problem och flyttade slangen för att passa.

Inga konstigheter.
Okej, Låter ju bra att det gick fint!
Antar att din lucka kräver större öppning än dom 40cm jag behöver för skorstenen.

Jag kommer nog försöka behålla slangen oskarvad ifall det går, men annars blir väl sista utvägen i värsta fall att klippa och skarva.

D
Värmesystem har lågt tryck och får skarvas dolt.

• Gilla
Et1975
  • Laddar…
D datja skrev:
Värmesystem har lågt tryck och får skarvas dolt.
Ja, borde inte vara något problem om det inte ska gjutas in, men det är skönt att slippa lufta och sen oroa sig för läckage

Ja, hursomhelst kan det ju inte finnas något självändamål i att skarva ifall det istället är möjligt att flytta slingan åt sidan med rimligt arbete…

En skarv är ju troligt den svagaste länken i kedjan. Trist om det droppar vatten genom bjälklaget…

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.