607 läst ·
22 svar
607 läst
22 svar
Möjligt att flytta vattenburen golvvärme?
Förstår egentligen ärligt talat inte helt hur bjälklaget är uppbyggt.
Jag tror det är masoniten-lättbalkar, sedan spårad frigolit o golvvärme på det, sedan golvspånskivor och överst klickgolv.
Men tycker de är en korkad ordning, tycker de borde vart bättre att ha spårade frigoliten ovanpå golvspånet, inte under…😅
Jag tror det är masoniten-lättbalkar, sedan spårad frigolit o golvvärme på det, sedan golvspånskivor och överst klickgolv.
Men tycker de är en korkad ordning, tycker de borde vart bättre att ha spårade frigoliten ovanpå golvspånet, inte under…😅
Vi har nyss sågat upp golvet för att göra en lucka ner i källaren.
Rörmokaren skarvade till det hela utan problem och flyttade slangen för att passa.
Inga konstigheter.
Rörmokaren skarvade till det hela utan problem och flyttade slangen för att passa.
Inga konstigheter.
Okej, Låter ju bra att det gick fint!Fällebyggarn skrev:
Antar att din lucka kräver större öppning än dom 40cm jag behöver för skorstenen.
Jag kommer nog försöka behålla slangen oskarvad ifall det går, men annars blir väl sista utvägen i värsta fall att klippa och skarva.
Ja, hursomhelst kan det ju inte finnas något självändamål i att skarva ifall det istället är möjligt att flytta slingan åt sidan med rimligt arbete…
En skarv är ju troligt den svagaste länken i kedjan. Trist om det droppar vatten genom bjälklaget…
En skarv är ju troligt den svagaste länken i kedjan. Trist om det droppar vatten genom bjälklaget…
Klicka här för att svara