Hej!

Tog bort ett par golvbrädor som behövde bytas inför ny golvläggning i ett rum.
Vid närmare inspektion av bjälklaget så ser jag att en av bjälkarna är lite ”uppäten” av något (svamp, möss?).
Stack lite med kniven och det var inte direkt poröst eller lätt att sticka igenom.
Men lite orolig är man ju att det kan vara något allvarligt som behöver åtgärdas, vad tror experterna på forumet? Oroar jag mig i onödan kanske?

Bifogar ett par bilder, huset är från ~1850-70 med timmerbjälklag.
Gammal skadad timmerbjälke i bjälklag med spår av förfall och eventuell skadeinverkan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis synligt gammalt bjälklag i källare med en skadad bjälke och synliga tecken på slitage eller möjlig skadedjursangrepp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.