Jag har ett badrum där fogarna närmast duschen är drabbade av svartmögel och delvis lossat (tex runt golvbrunnen).
Har inte haft duschkabin utan bara duschdraperi, så ofta varit fuktigt.

Åtgärdas dessa enklast via silikonfog eller kakelmassa? Någon som har någon bra produkt att rekommendera?

Är det enkelt att åtgärda själv?

• Badrumskakel med svartmögel på fogar nära golvbrunnen, tecken på fuktskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett badrumsgolv med vita kakelplattor och svartmögel i fogarna, synliga skador nära golvbrunnen.
    Skapa konto
  • Golvbrunn omgiven av vita kakelplattor med synliga svartmögelskador på fogarna.
    Skapa konto
  • Badrumsgolv med vita plattor och svartmögeldrabbade fogar runt en rostig golvbrunn.
    Skapa konto
Möglar det så där mycket i fogarna så kan man ju inte låta bli att tro att det troligen är tio ggr värre bakom kaklet...........nån enstaka mögelprick i nån fog är ju en sak men där ser det ju ut att krypa i både mjuk och hårdfog överallt.

Mer ventilation behövs nog, men för att få bort det där skulle jag gjort en geggamoja med bakpulver+ättika/vinäger, "pensla" på och låt verka i 30 minuter, ta sedan en tandborste och borsta bort, skölj av.

Sedan brukar jag köra ett varv med såpa+vatten och tandborste också för att sedan skölja av.

Blir som nytt. :strong:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.