Hej! Här kommer en lite annorlunda fråga. Vi har ett townhouse i Spanien, dvs ett hus som sitter ihop med andra hus på gatan. Det är byggt i sten. Huset som angränsar på ena sidan är typ obebott, vi har aldrig sett ägaren till det under alla år vi haft vårt hus. Vi har framförallt ett rum som angränsar till det huset där det ständigt luktar lite mögel (från grannens hus). Varför just detta rum luktar och inte de andra kanske beror på tjockleken av väggarna el något, detta rummet är ganska litet också så kanske blir det mer tydligt pga det.

Jag undrar om det skulle vara ett sätt att stänga ute lukten om vi byggde på ett nytt lager tegelvägg på de väggarna (2st) som är mot grannen och sedan putsar och målar dessa? Räcker det eller kommer det bara att vara jobb i onödan?

Tyvärr är det nog nästan omöjligt att få grannen att göra nåt från sin sida.
 
Kan det va grannens andedräkt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.