tror jag har problem med Krypgrunden.
Vet ngåon vad detta är & hur jag gör för att bli kvitt problemet ?
:S

• SAM_0204 02.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Allra bäst är att ta dit en fukttekniker för att mäta och besiktiga. Svårt att se på bild vad det kan vara. WPC kan jag rekommendera eftersom jag vet att han som har firman är väldigt nogrann.

Är det som ett vitt ludd så brukar det kunna vara fukt. Finns det svarta prickar är det något som kallas svartmögel.

Möjlig lösning kan vara allt mellan att ordna fler ventilationshål i grunden, lägga markduk, lecakulor osv.

Hej Sammep,

Har plast i grunden, inga svarta prickar så Svartmögel är det inte.
Min gissning skulle vara Vit Mögel som framkommer vid fukt i grunden.
Vad tror du om det & vad bör man då göra ( Avfuktning & fler ventilations hål va ? )

Hej RobbanÄr tyvärr ingen expert, har jobbat en del med rivning av fuktskador och även varit med en del när brorsan åtgärdat sin krypgrund, därför hade jag lite input.En god början är säkert att mäta fukthalt i grunden, borde väl finnas billiga mätare på jula etc. Men som sagt, kolla med en fukttekniker vad han tar för ett hembesök, borde inte vara så hemskt dyrt.Avfuktning och ventilationshål som du nämner kan ev vara ett alternativ för lösning.

Men avfuktare OCH ventilationshål blir väl lite dumt... då får ju avfuktaren försöka avfukta hela omgivningen också i och med att det kommer inte ny fuktig luft hela tiden.

:o) Sant,

Ska ta alla era råd i beaktning & lösa problemet. Tack

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.