T
Jag förstår, ja något måste jag väl göra åt orsaken. Följer ditt projekt med spänning :)
 
Jag hade samma problem i min friggebod. Det var då obehandlat trä som angreps i taket.

Det jag gjorde var att öppna upp två ventilationshål längst upp på gavlarna vid högsta takhöjden.

Sedan skrubbade jag med boracol. Sedan grundolja + grundfärg + oljebaserad färg. Jag blandade då i någon liten procent boracol i färgen.

Inget mögel alls sedan dess och det var ca: två år sedan.
 
  • Gilla
tomasjo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.