Jag hade samma problem i min friggebod. Det var då obehandlat trä som angreps i taket.
Det jag gjorde var att öppna upp två ventilationshål längst upp på gavlarna vid högsta takhöjden.
Sedan skrubbade jag med boracol. Sedan grundolja + grundfärg + oljebaserad färg. Jag blandade då i någon liten procent boracol i färgen.
Inget mögel alls sedan dess och det var ca: två år sedan.