14 139 läst ·
6 svar
14k läst
6 svar
Mögel på gipsvägg - garage
Hej
Har ett fristående garage som jag inte värmt upp. Nu när jag städade ur det i helgen noterade jag att jag fått mögelpåväxt på en målad gipsvägg. Svarta prickar typ.
Jag har haft en pelletspall och annan bråte tight mot denna väggen.
1. Går det sanera/tvätta bort detta på gips eller måste jag byta gipsskivan?
2. Om det går sanera bort på gips - hur och vad köper jag för medel?
2. Ska jag sätta in en avfuktare eller öka ventilationen?
Tacksam för svar.
Har ett fristående garage som jag inte värmt upp. Nu när jag städade ur det i helgen noterade jag att jag fått mögelpåväxt på en målad gipsvägg. Svarta prickar typ.
Jag har haft en pelletspall och annan bråte tight mot denna väggen.
1. Går det sanera/tvätta bort detta på gips eller måste jag byta gipsskivan?
2. Om det går sanera bort på gips - hur och vad köper jag för medel?
2. Ska jag sätta in en avfuktare eller öka ventilationen?
Tacksam för svar.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Klorin fungerar.
Är du orolig för fuktskador så konsultera med proffs, men undvik Anticimex för de är apdyra.
Troligen är lite mer ventilation och se till att det finns en decimeter luft mellan vägg och diverse kartonger och dylikt receptet på fortsatt svartmögelfritt i garaget.
Är du orolig för fuktskador så konsultera med proffs, men undvik Anticimex för de är apdyra.
Troligen är lite mer ventilation och se till att det finns en decimeter luft mellan vägg och diverse kartonger och dylikt receptet på fortsatt svartmögelfritt i garaget.
Redigerat:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Se helst till att luften kan komma åt under också, typ ställ på pall eller några träbitar, så luft kan komma in nertill och sedan gå uppåt längs väggen.mg765 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden