P
Hej, är nu på jakt efter ett fritidshus. Har tittat på ett objekt men blir lite orolig när jag tittat på husgrunden. Jag vore så tacksam för hjälp från alla er med koll. Jag bifogar lite bilder där min största oro gäller det vita (på själva bjälken under huset, i mitten/vänster i bilden ganska högt upp) jag ser på de 3 nedersta bilderna. Jag kan tillägga att den delen av husgrunden ligger under ett badrum från 80-talet med platsmatta. Är det mögel jag ser? Eller kanske något ännu värre?

• Möjliga mögelspår på träbjälke under hus, vita fläckar synliga nära bildens mitt/vänstra del.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träbjälke med misstänkta mögelskador i hörnet under ett fritidshus.
    Skapa konto
  • Bjälklagsbild visar potentiellt mögel och förfall under ett fritidshus, fokus på vita fläckar.
    Skapa konto
  • Bild på underlag av ett hus med synlig vit beläggning på en bjälke indikerande möjlig fukt- eller mögelskada.
    Skapa konto
  • Område under hus med synliga bjälkar och stenig grund, möjliga vita fläckar på bjälken i mitten/vänster indicator för mögel.
    Skapa konto
Staffans2000
Jag ser egentligen inga fel alls.
Menar du de små missfärgningarna efter brädornas kanter? Om så, har du känt efter ifall det är murket?

Staffan

P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag ser egentligen inga fel alls.
Menar du de små missfärgningarna efter brädornas kanter? Om så, har du känt efter ifall det är murket?

Staffan
Hej, jag har tyvärr inte känt efter där, men det bör vi nog göra om vi tittar på det igen. Jag tänkte också på det vita lagret som ligger på bild 5 (den längst ned) till vänster högt upp i bild, det är förmodligen en regel av något slag med vattenledning eller elsladd bredvid sig och där ser det ut att vara något vitt som jag inte kom åt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.