Kag fick ett inlägg bortagen. Jag antar att det händer oss alla och det är ingen stor grej egentligen.
Men nuförtiden får man automatiskt en notis
Och nu undrar jag såklart vilket inlägg det var och varför den var otrevligt. Men jag kan inte ens ta reda på vilket inlägg det är längre eller var i tråden den fanns.
Kan man inte skicka ett automatiskt meddelande med det raderade inlägget?
Då får man i alla fall en aning om anledningen
Men nuförtiden får man automatiskt en notis
Och nu undrar jag såklart vilket inlägg det var och varför den var otrevligt. Men jag kan inte ens ta reda på vilket inlägg det är längre eller var i tråden den fanns.
Kan man inte skicka ett automatiskt meddelande med det raderade inlägget?
Då får man i alla fall en aning om anledningen
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Jag tror det var det här inlägget som raderades:
Det var inte bara ditt inlägg som raderades utan några andra också.
Jag satt just och tänkte samma sak. Tas ett inlägg bort vill jag veta vilket det är, speciellt när det sker dagar/veckor i efterhand. Och, jag vill veta vem som tagit bort inlägget så att jag kan lämna en synpunkt på modereringen om det behövs (vilket det gör i detta fall).
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Jag skulle gärna ha möjligheten att diskutera modereringen också, svårt att göra när man inte vet vem som gjort det
Moderator
· Stockholm
· 57 772 inlägg
Fast att diskutera modereringen gör du med support@byggahus.se.
Jag försöker vara konsekvent med att inte acceptera en diskussion via PM om något jag modererat. jag hänvisar direkt till support@byggahus.se. Vissa medlemmar vägrar accepetera att bli modererade, det kommer 10 tals PM direkt, och skulle man då börja diskutera så tar det helt enkelt för lång tid.
Det är meningen att vi skall skriva ett inlägg om att vi modererat i tråden. Ibland missar jag det (jag har inte rört i just den här tråden som diskuteras), oftast av tidsbrist.
Jag försöker vara konsekvent med att inte acceptera en diskussion via PM om något jag modererat. jag hänvisar direkt till support@byggahus.se. Vissa medlemmar vägrar accepetera att bli modererade, det kommer 10 tals PM direkt, och skulle man då börja diskutera så tar det helt enkelt för lång tid.
Det är meningen att vi skall skriva ett inlägg om att vi modererat i tråden. Ibland missar jag det (jag har inte rört i just den här tråden som diskuteras), oftast av tidsbrist.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Tack för infon om vklket inlägg det var. Syftet med tråden var dock att diskutera hur man kan göra notisen/meddelandet man får efter modereringen tydligare, så att vi förstår bättre och moderatorer slippa alla pmPer Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
harry73 skrev:
Vet inte hur detta löses på bästa sätt. Vet du @cnils hur man skulle kunna lösa detta?harry73 skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 177 inlägg
Som förste rättshaverist i klassen mediepolitiska frågor m.m. har även jag fått ett meddelande eller två struket på goda grunder.
Tycker att @harry73 har en poäng, skulle det inte gå att automagiskt lägga in texten från det borttagna meddelandet, typ:
Ditt meddelande nedan i tråden X har tagits bort because of reasons.
Lorem ipsum...
Tycker att @harry73 har en poäng, skulle det inte gå att automagiskt lägga in texten från det borttagna meddelandet, typ:
Ditt meddelande nedan i tråden X har tagits bort because of reasons.
Lorem ipsum...
Redigerat:
Tittar på programmet nedsläckt land på SVT och insåg att det moderna huset som är med i programmet är samma hus som var medi Husdrömmar vid golfbanan Ringenäs. Funderade om någon av deltagarna ägde huset och tittade in den gamla tråden och upptäckte en konstig sak. Jag skrev något, några inlägg, men upptäcker att ett av inläggen är borta. Får man reda på om ett inlägg tas bort?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag tycker tvärt om att detta fungerar väldigt bra nu! Exempel:
Jag fick en notis som ser ut så här:
Och om jag klicka på länken kommer jag till tråden, och ser detta:
Så klickar jag på "Visa" och ser vad jag skrivit:
Och tyvärr är det väl bara jag (och moderator) som ser detta.
Så man kan aldrig se vilka inlägg andra skribenter har fått raderade.
Jag fick en notis som ser ut så här:
Och om jag klicka på länken kommer jag till tråden, och ser detta:
Så klickar jag på "Visa" och ser vad jag skrivit:
Och tyvärr är det väl bara jag (och moderator) som ser detta.
Så man kan aldrig se vilka inlägg andra skribenter har fått raderade.
Har modereringen ändrats under 2018? Om ni som möjligen är intresserade i inlägg #35 i Husdrömmar om fastigheten utanför Halmstad, så svarar jag själv på ett inlägg strax före, där jag glömt ordet inte i texten. Jag minns inte vad jag skrev. Inlägg #35 blir ju helt oförståbart, vilket är en skitsak, men det är ju alltid intressant att få info om något har tagits bort.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 177 inlägg
Jag saknar en smidig möjlighet att diskutera modereringen. Det är kanske ett medvetet val, men jag skulle föredra att få ett meddelande som gick att svara på när något tagits bort. Som det är nu klickar jag på rapportera inlägg på mitt då borttagna inlägg om jag undrar över/vill ifrågasätta modereringen. Det funkar inte så bra, för även det blir en envägskommunikation som inte går att svara på (eller hitta tillbaka till).
Det är som sagt knivigt, jag förstår att det inte är kul att förklara/försvara sin moderering. Samtidigt är vi som skriver regelbundet här en del av produkten, så ett alltför ensidigt fokus på bördan för dem som modererar blir också fel.
Det är alltså inte ett öppet diskussionsforum för moderering jag föreslår, utan ett lättare sätt att få fram en enskild diskussion med moderatorn.
Det är som sagt knivigt, jag förstår att det inte är kul att förklara/försvara sin moderering. Samtidigt är vi som skriver regelbundet här en del av produkten, så ett alltför ensidigt fokus på bördan för dem som modererar blir också fel.
Det är alltså inte ett öppet diskussionsforum för moderering jag föreslår, utan ett lättare sätt att få fram en enskild diskussion med moderatorn.
jag brukar röra mig i en väldig begränsad del av forumet, så oftast är det Marlén eller Hemmakatten som modererar mina inlägg, och då är det inte så svårt att skicka en PM ditt.
Men jag tror jag vet vilket av dina inlägg du syftar på, och där förstår jag absolut att du vill ha en diskussion med en moderator om det.
Å andra sidan är inte alla inlägg lika viktigt. Ibland är det bara ett enkelt inlägg i t ex humorhörnan utan större värde. Ibland vill man säga något viktigt med inlägget, och då är det svårare att acceptera att det blir bortmodererat
Men jag tror jag vet vilket av dina inlägg du syftar på, och där förstår jag absolut att du vill ha en diskussion med en moderator om det.
Å andra sidan är inte alla inlägg lika viktigt. Ibland är det bara ett enkelt inlägg i t ex humorhörnan utan större värde. Ibland vill man säga något viktigt med inlägget, och då är det svårare att acceptera att det blir bortmodererat
Fast hempularen var väl ganska tydlig i #5 att detta ska göras genom "att diskutera modereringen gör du med support@byggahus.se." Funkar inte det?Nötegårdsgubben skrev: