har begärt in offert från mockfjärd för att byta 8 st fönster till 3 glas samt 2 st altandörrar fick då ett pris på 100.000 och då står dom för insättning av allt både utvändigt och invändigt så det bli komplett klart storlekar på fönsterna är : 5 st 3 glas ej öppningsbara 980mmX1580mm 3 fönster 1380x1280mm 2 st altandörrar 780x2080mm är detta ett överpris? många svar vill jag ha

Ja.

Har för mig att jag har gluttat i en liknande tråd där det var en rätt saftig offert. Vill även minnas att det fanns ett bättre (lika bra) och billigare alternativ. Något mer mer koll får gärna komplettera :)

Inget företag bjuder på monteringen, dom har ju bara inkluderat den i priset för materialet istället. Kolla med fler leverantörer och ta in offerter från snickare på jobbet.

Vi har bytt 14 st. fönster (varav 7 st. är 190x180cm med självtvättande utsida) samt sex st. dubbla altandörrar där två var upptagning av nya hål i betongvägg. Allt PVC 3-glas med "komplett" montage, alltså nya plåtbläck, återställda förnstersmygar (putsade), och bortforsling av gamla fönster.
Pris fönster/dörrar var 112.000kr och montering efter ROT 48.000kr.

Mvh,
Anders

• Gilla
finlirarn
  • Laddar…
Mockfjärd har kvalitet och mycket bra fönster. har jobbat och satt in dom för några år sedan med bland andra mina kusiners pappa och min pappa. Det är inte överpris, du får kvalitet!

kolmoerk
Gällar offert efter rot eller före? 5 fast fönster, 3 öppningsbara och 2 fönsterdörr med 3-glas i trä kostar hos Elifönster circa 57.000:- med moms, montage efter rot circa 16.000:- med moms, då betalar du circa 27.000:- kr för utvändigt och invändigt beklädning. Men vi vet inte vilken typ av fönster Mjockfjärd erbjuder dig. Är det alu/trä eller bara trä? Vridfönster eller 2-luft? Jag rekommenderar inte Mjockfjärd, HemmaFönster eller andra företag som inkluderar montage i fönsterpris. Det verka för mig oseriös. Fråga snickare i närheten och köpa fönster själv!

Vi hade Fönstermäklaren i Uppsala. De har skött sig väldigt bra och gjort ett fint jobb. Vi jämförde med två lokala firmor med Fönstermäklaren var ändå billigare och lämnade andra garantier än vad de lokala förmågorna gjorde...

Köpte 11 fönster och en fönsterdörr för 119.400:- inkl montering, listning och bortforsling av byggavfall. Fönstren bestod av 6Alu/Trä, 5 Trä (monterade i vänterträdgård) och en fönsterdörr.
Utmärkt leverans som påbörjades juni 02/12. Är dessvärre inte färdig på grund av att listning och visst montage inte färdigställts. Detta har inget med med Mockfjärdstillverkningen utan återfaller på att de använt sig av ett byggföretag som saknar all kompetens vad beträffar montagearbeten. Mockfjärdsfönster har dock tagit fullt ansvar för att offerten skall gälla och förhoppningsvis ser vi slutet när nu våren gör sitt intåg och arbetet kan startas upp.
Vill bara påtala detta att om du bor i Malmöområdet skall du vara uppmärksam att kanske inte godta den firma som erbjuds.

Elektrikern93 skrev:
Mockfjärd har kvalitet och mycket bra fönster. har jobbat och satt in dom för några år sedan med bland andra mina kusiners pappa och min pappa. Det är inte överpris, du får kvalitet!
Men sp fönster som är exakt samma fönster får du för halva priset, hur förklarar du det?

janimalmö skrev:
Köpte 11 fönster och en fönsterdörr för 119.400:- inkl montering, listning och bortforsling av byggavfall. Fönstren bestod av 6Alu/Trä, 5 Trä (monterade i vänterträdgård) och en fönsterdörr.
Utmärkt leverans som påbörjades juni 02/12. Är dessvärre inte färdig på grund av att listning och visst montage inte färdigställts. Detta har inget med med Mockfjärdstillverkningen utan återfaller på att de använt sig av ett byggföretag som saknar all kompetens vad beträffar montagearbeten. Mockfjärdsfönster har dock tagit fullt ansvar för att offerten skall gälla och förhoppningsvis ser vi slutet när nu våren gör sitt intåg och arbetet kan startas upp.
Vill bara påtala detta att om du bor i Malmöområdet skall du vara uppmärksam att kanske inte godta den firma som erbjuds.
Det är väl lite det här som har varit problemet med Mockfjärd i de trådar där de kritiseras. Själva fönstren har väl oftast varit helt OK, eller tom. bra. Men de hr ofta nyttjat monteringsfirmor av låg kvalitet. OCH sedan har Mockfjärd i många fall varit väldigt dåliga på att ta ansvar för det dåliga arbetet som de sålt.

Om du fick fönster installerade i Juni, och det är ännu inte klart, det kan ju knappast vara godkänt. Varför skall de vänta till våren med att färdigställa hos dig? Deras montörer jobbar i samma takt genom hela vintern, det finns ingen som helst anledning att vänta över vintern med att åtgärda felen. Det är bara ett svepskäl från firman. Till våren kommer de att ha andra argument för att smita.

Ska jag vara helt ärlig så kände jag inte till det företaget. Men dom var billiga ja :)

hempularen skrev:
Det är väl lite det här som har varit problemet med Mockfjärd i de trådar där de kritiseras. Själva fönstren har väl oftast varit helt OK, eller tom. bra. Men de hr ofta nyttjat monteringsfirmor av låg kvalitet. OCH sedan har Mockfjärd i många fall varit väldigt dåliga på att ta ansvar för det dåliga arbetet som de sålt.

Om du fick fönster installerade i Juni, och det är ännu inte klart, det kan ju knappast vara godkänt. Varför skall de vänta till våren med att färdigställa hos dig? Deras montörer jobbar i samma takt genom hela vintern, det finns ingen som helst anledning att vänta över vintern med att åtgärda felen. Det är bara ett svepskäl från firman. Till våren kommer de att ha andra argument för att smita.
Mockfjärds agerande är fantastiskt i mitt agerande och de har bekräftat via brev hur min reklamation skall.
Semester, besök av Mockfjärds kontrollant av reklamationen, hantering av gjord kontroll och tid att hitta facköretag som kan utföra arbetet samt vinter gör tt det inte finns någon anledning att inte godkänna ett dröjsmål. Som lekman tror jag att arbete med fogning och målning inte kan göras i vilket klimat som helst.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.