Byggsann!

Jag tänkte göra en utav MDF-skiva som jag målar kanterna på innan jag tapetserar den för att få en snygg kant. Alternativt skulle man kunna sätta tnn ek-list runt om för att få en snygg "ram".

Tapetsera den med önskad tapet. Häfta fast ljus-slinga baktill så det blir snygg spridning på ljuset. Sätt upp med distans från väggen. Voila! ;)

Tyvärr har jag ingen bild eftersom det fortfarande är i tankestadiet....Men grabbarna på "Roomservice" gjorde något liknande. Ta en titt på kanal5.se - där kan du nog hitta en bild på den varianten dom gjorde. :)

Hejduk..tig skrev:
Redhead,

angående skjutdörrsgarderober så kan jag verkligen rekommendera Inaria. [..]

Kan vara värt att kolla upp
[länk]
Stort tack för tipset! Hittade en återförsäljare av Inaria garderober i närheten och har undersökt dem. De finns även med 40 cm djup, vilket kan vara bra i hallar och andra trånga utrymmen. För min del står det nu mellan en Inaria eller en In-Bau från Bauhaus (http://www.inbau.se).

lottentott skrev:
Redhead!

Det var den röda med blommor på som jag hade tänkt mig! Min tanke var att sätta den med lite distans från väggen och sätta en ljusslinga bakom....som en installation!!! :D :D

Jag tror det blir jättebra om du sätter den på kortväggen i din hall! Det första intrycket är ju såå viktigt så det är ju givetvis hallen man skall göra det där extra i, eller hur?! ;)
Hej Lotten, jag följer med spänning din installation och hoppas den går vidare från idéstadiet. Som sagt - tror du kommer bli nöjd.

Vill gärna tänka som du - att man kan sticka ut lite med hallen. Det är ett rum som märks och ger första intrycket. Samtidigt är det inte ett rum man sitter i timmar och umgås i, så risken att man tröttnar på en stark tapet/färg är kanske inte lika stor här som i t.ex. ett vardagsrum. Om det är rätt tänkt vet jag inte, men det är alltid skönt att hitta en teori som stämmer precis med den möbel eller tapet man vill ha :).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.