Byggsann!
Jag tänkte göra en utav MDF-skiva som jag målar kanterna på innan jag tapetserar den för att få en snygg kant. Alternativt skulle man kunna sätta tnn ek-list runt om för att få en snygg "ram".
Tapetsera den med önskad tapet. Häfta fast ljus-slinga baktill så det blir snygg spridning på ljuset. Sätt upp med distans från väggen. Voila!
Tyvärr har jag ingen bild eftersom det fortfarande är i tankestadiet....Men grabbarna på "Roomservice" gjorde något liknande. Ta en titt på kanal5.se - där kan du nog hitta en bild på den varianten dom gjorde.
Jag tänkte göra en utav MDF-skiva som jag målar kanterna på innan jag tapetserar den för att få en snygg kant. Alternativt skulle man kunna sätta tnn ek-list runt om för att få en snygg "ram".
Tapetsera den med önskad tapet. Häfta fast ljus-slinga baktill så det blir snygg spridning på ljuset. Sätt upp med distans från väggen. Voila!
Tyvärr har jag ingen bild eftersom det fortfarande är i tankestadiet....Men grabbarna på "Roomservice" gjorde något liknande. Ta en titt på kanal5.se - där kan du nog hitta en bild på den varianten dom gjorde.
Stort tack för tipset! Hittade en återförsäljare av Inaria garderober i närheten och har undersökt dem. De finns även med 40 cm djup, vilket kan vara bra i hallar och andra trånga utrymmen. För min del står det nu mellan en Inaria eller en In-Bau från Bauhaus (http://www.inbau.se).Hejduk..tig skrev:
Hej Lotten, jag följer med spänning din installation och hoppas den går vidare från idéstadiet. Som sagt - tror du kommer bli nöjd.lottentott skrev:Redhead!
Det var den röda med blommor på som jag hade tänkt mig! Min tanke var att sätta den med lite distans från väggen och sätta en ljusslinga bakom....som en installation!!!![]()
Jag tror det blir jättebra om du sätter den på kortväggen i din hall! Det första intrycket är ju såå viktigt så det är ju givetvis hallen man skall göra det där extra i, eller hur?!![]()
Vill gärna tänka som du - att man kan sticka ut lite med hallen. Det är ett rum som märks och ger första intrycket. Samtidigt är det inte ett rum man sitter i timmar och umgås i, så risken att man tröttnar på en stark tapet/färg är kanske inte lika stor här som i t.ex. ett vardagsrum. Om det är rätt tänkt vet jag inte, men det är alltid skönt att hitta en teori som stämmer precis med den möbel eller tapet man vill ha
Klicka här för att svara