Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Sökarn
På 220 volts laddaren lyser ingen lampa men den gör det på laddaren i bilen, fast den glappar lite. Satte i nytt batteri/ackumulator i mobilen och såg att den började ladda men laddaren glappade, jag avbröt och gjorde rent kontakten, nu laddar den inte alls fast laddarens lampa lyser, testade även med gamla batteriet och bytte med laddaren i. Kan det nya batteriet ha pajat för att laddningen avbröts eller vad kan det vara?
 
Det verkar långsökt att batteriet pajjat av att du avbröt laddningen.
Jag skulle vilja ha svar på några andra frågor innan vi går vidare här.
Vad är det för mobil?
Du skriver att du gjort rent kontakten, antar att du menar den på mobilen. Hur gjorde du rent den?
Jag använder nästan uteslutande sonyericssonmobiler, och även om telefonerna fungerar bra så finns det ett bekymmer med kontakten på dem, att det blir fullt med smuts på kontaktytorna. Samma problem finns givetvis på andra mobiler med. Mitt knep för att göra rent dessa är helt enkelt att ta ur batteriet (för att undvika kortis) och sedan göra rent varje kontaktyta nogrant med en spetsig knappnål. Var försiktig så du inte skadar dem bara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.