Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Kollar på en mjukstartare till bordssågen, den får oftast 0-spänningsbrytaren i spånsugen att lösa ut trots Y-D start och jag börjar bli less på det
Kollar på en Siemens SIRIUS 3RW3016-1BB14 då priset börjar kännas acceptabelt (sågklingan tuggar även på zero clearance inlägget vid varje start).
Sååå... Hur mycket ska jag lita på manualen? De tycker att jag behöver upp till värstingmodellen för sågar, men den minsta är för 15kW motorer så jag misstänker att deras normala användningsområde är sågverk och inte gjutjärnsmaskiner i hemmamiljö (bild nedan från sida 79).
Givet köp med lilla enkla modellen? Lägga pengarna på virke istället? Andra synpunkter och förslag?
Sååå... Hur mycket ska jag lita på manualen? De tycker att jag behöver upp till värstingmodellen för sågar, men den minsta är för 15kW motorer så jag misstänker att deras normala användningsområde är sågverk och inte gjutjärnsmaskiner i hemmamiljö (bild nedan från sida 79).
Givet köp med lilla enkla modellen? Lägga pengarna på virke istället? Andra synpunkter och förslag?
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Att nollspänningsbrytaren löser ut kan eventuellt förklaras med att jag behöll den när jag kastade bort holzman-metallkapen 
Klicka här för att svara