Hej, många år gammalt klinkergolv där golvläggare lagt alldeles för smal remsa av klinkers ut mot köket. Man går jätteofta där, och det verkar röra sig för fogen spricker. Jag har "lagat" på några ställen men nu undrar jag om någon här kan ge mig ett konkret tips på en mjukfog att lägga i hela sista raden för att få det lite rörligt. Kommer givetvis att skrapa bort fogen först. Tackar på förhand om någon vill posta en bild på nån fog som kommer att funka. Ska hest bli ett matt resultat för att inte skilja för mycket mot de andra fogarna. Tack på förhand🙏🌺

• Klinkergolv med smal fog mot kökets trägolv. Fogens spruckna tillstånd syns nära kökets skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du vill inte ha en bredare tröskel då, det hade dolt det där?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Mjukfog blir sällan bra i såna lägen. jag föreslår att montera en bredare skena eller annan tröskellösning som belastar brädgolvet mer, och som gärna går ut mer över det smala klinkerskiftet för att få bort mycket av belastningen från klinkern.

Om du ändå vill mjukfoga är silikon det enda som både flexar och går att hålla någorlunda rent över tid.

Lycka till
Fredrik, golvläggare

N Nitronen skrev:
Mjukfog blir sällan bra i såna lägen. jag föreslår att montera en bredare skena eller annan tröskellösning som belastar brädgolvet mer, och som gärna går ut mer över det smala klinkerskiftet för att få bort mycket av belastningen från klinkern.

Om du ändå vill mjukfoga är silikon det enda som både flexar och går att hålla någorlunda rent över tid.

Lycka till
Fredrik, golvläggare
Tack, det blir silikon🙏🌺

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.