3 427 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Mjukfog springor vid foder och lister kulör slippa måla över?
Har börjat sätta foder, och lister. Lite springa här och där hur noggrann man än försökt vara. Nu funderar jag på om det finns någon bra fog, som är i rätt kulör Standard vit NCS 0502Y. Och som dessutom blir bra utan att måla över. Vi pratar ju om millimterspringor och dyckert hål. Så inget stort. End el skriver att all latex bör målas över, då den gulnar. Är det skillnad här mellan akrylat och latex?? Såg även något de kallade kulörsatt snickerifog, är det bättre.
Men sen till det viktigaste. Jag måste kunna köpa den i konsumentled. Så Något av de stora varuhusen etc.
Så Vilken är den bästa kompromisslösa fogen i NCS 0502Y som en privatperson kommer över
Men sen till det viktigaste. Jag måste kunna köpa den i konsumentled. Så Något av de stora varuhusen etc.
Så Vilken är den bästa kompromisslösa fogen i NCS 0502Y som en privatperson kommer över
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Borde väl bli Essve Listvit. https://www.k-rauta.se/produkt/akrylfog-essve-flex-25-listvit-300ml/7317761076735
Verkar finnas motsvarande även hos Illbruck och Danalim..
Skulle gärna få en recension också om någon testat och kan svara hur beständig den är, håller på att panela ett helt kök med färdigmålad pärlspont 0502-y och kommer behöva foga på ett par tuber här och var
Skulle gärna få en recension också om någon testat och kan svara hur beständig den är, håller på att panela ett helt kök med färdigmålad pärlspont 0502-y och kommer behöva foga på ett par tuber här och var
Ja, har någon erfarenhet av hur pass färgbeständig t.ex. Illbruck Akrylfog Pro (LD714) är?G GustH skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden