Hej!
Under renoveringen så har hallen och sovrummet fått nytt golv och det har bildats en springa på var sida om tröskeln.
Det jag nu undrar är hur man snyggast ordnar till springorna så att det blir en snygg enhetlig lösning?
Under renoveringen så har hallen och sovrummet fått nytt golv och det har bildats en springa på var sida om tröskeln.
Det jag nu undrar är hur man snyggast ordnar till springorna så att det blir en snygg enhetlig lösning?
Det finns färgad fogmassa/lim i patroner som ger en halvhård flexibel fog. Jag har använt det och tycker att det ser bra ut. Den sorten jag hittade på färghandeln fanns i åtminstone 10 olika nyanser från vitt till svart med gråa och bruna nyanser mellan. Den är övermålningsbar och kan lackas. Har inte namnet i huvudet men kan plocka fram det senare i kväll.
Det låter intressant!Pucco skrev:Det finns färgad fogmassa/lim i patroner som ger en halvhård flexibel fog. Jag har använt det och tycker att det ser bra ut. Den sorten jag hittade på färghandeln fanns i åtminstone 10 olika nyanser från vitt till svart med gråa och bruna nyanser mellan. Den är övermålningsbar och kan lackas. Har inte namnet i huvudet men kan plocka fram det senare i kväll.
Försöker man efterlikna golvets färg (valnöt) så gott det går då eller vad rekommenderas?
Ta gärna fram namnet ja d^_^b
TEC7 från Novatec. http://www.relektagruppen.no/Files/Filer/TekniskNovatech/tec7_info_se08_web.pdf
Inte så många nyanser som jag trodde. Den mellanbruna motsvarar naturek.
Smala fogar syns inte alls. Breda fogar märks mer då dom har en homogen färg.
Jag tycker att det ser ut som att golvet har samma höjd som låga delen av tröskeln och då går det inte att göra en ny tröskel som går över kanten på golvet utan att kapa lite av dörren.
Jag tycker att det ser ut som att golvet har samma höjd som låga delen av tröskeln och då går det inte att göra en ny tröskel som går över kanten på golvet utan att kapa lite av dörren.
Det ser ju helt klart intressant ut.Pucco skrev:TEC7 från Novatec. [länk]
Frågan är nu vilken färg man väljer?
Tröskeln som jag har är ju i ek, då kanske det är snyggast att välja ek-färg på fogen?
Eller är det snyggare med mörkbrun då golvet är mörkt? (valnöt).
Jag vill även poängtera att jag har tankar på att betsa tröskeln, oklart vilken nyans änsålänge.
Klicka här för att svara