Spontant tänker jag not-massa (m/s-polymer?). Ni vet den svarta massan man har för att täta båtdäck. Fräs ett spår i kanten som gärna vidgar sig inåt gungan tex med en sinkfräs. Fyll upp spåret och bygg upp en snygg kant med massan. Det kommer när det härdar att bilda en homogen massa som är något elastisk.