Hej Jag tittade på ett radhus där utrymmet under taket hade gjorts om till ett rum med fönster. Ser bra ut men när jag gick över golvet märkte jag att det nästan gungade under mina fötter på ett ställe. Mäklaren sa att ägarna hade lämnat fönstren öppna och det hade regnat in. Det kändes inte blött utan väldigt mjukt. Har jag rätt i att vara rätt orolig över det? Golvet bör väl ersättas och vad kan man hitta därunder i så fall? Tacksam att få del av er erfarenhet

L Linnea Hermance skrev:
Hej Jag tittade på ett radhus där utrymmet under taket hade gjorts om till ett rum med fönster. Ser bra ut men när jag gick över golvet märkte jag att det nästan gungade under mina fötter på ett ställe. Mäklaren sa att ägarna hade lämnat fönstren öppna och det hade regnat in. Det kändes inte blött utan väldigt mjukt. Har jag rätt i att vara rätt orolig över det? Golvet bör väl ersättas och vad kan man hitta därunder i så fall? Tacksam att få del av er erfarenhet
Bästa är att ta in en besiktningsman som kontrollerar huset innan köp så att inga överraskningar kommer senare.

• Gilla
Linnea Hermance och 1 till
  • Laddar…
L Linnea Hermance skrev:
Tack. Ja, förmodligen. :/
Om du/ni inte besitter några kunskaper om byggnation är det bäst att ta in experthjälp.
Det kan vara så att det är vattenskadat, eller så kan uppbyggnaden under golvet vara dåligt konstruerad och detta är orsaken till det sviktande golvet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.