blob skrev:
Köpte en sån här

[länk]

Det står att den har mjuk dyna och stålullsdyna. Nån som vet vad man har dessa till?

Mvh
Mjuk dyna har man att fästa slippapper på om det man skall göra är att slipa något så det känns slätt (så dynan tar upp ojämnheter och evetuella saker som fastnar i sndpappret, typ färg). Hård dyna har man för att slipa något så att man blir av med ytligt liggande skräp (damm i färg) utan att göra det man slipar alltför oplant.

Mjuk dyna är mer förlåtande mot oplanhet (men gör saker änu mer oplana). Hård dyna kräver ett rent sandpapper, men gör inte saker oplana lika snabbt.

--- Mats ---
 
Det låter med andra ord som att jag bör slipa bastulavar med mjuk dyna under :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.