Hoppsan
Plötsligt är vi i gång med vårt projekt. Jag flyttade från Hudiksvall för 16 år sedan till Norge och har sedan dess drömt om att få ett sommarställe där. För 2 år sedan hittade vi exakt det vi sett för oss. En liten stuga från 70 talet på 60 kvm och en gäststuga på 15 kvm. Egen brygga till viken som leder ut till Östersjön.
Tyvärr var stugan utan sovrum och bad/toalett/varmvatten. Nu är avlopp på plats och en enkelt bad är på plats. Komplett med pumphus där vi också har en VV beredare.
För några veckor sedan sparkade vi igång utbyggnaden. Tänkte jag kunde dela lite bilder med er på processen.
Vi ska bygga ut 18 kvm, förstärka hela grunden, höja taket för att få plats till extra sovrum och få på ny panel med nya fönster. I utbygget blir det full takhöjd med en spiraltrappa i mitten. I tillegg blir dom gamla väggarna 7 tum tjockare än dagens 4 tum. All panel ska behandlas på järnvitriol på gott och ont.
Om inte budgeten spricker ska allt vara klart till jul brr...
Beklager ev all stavfel på 16 år i Norge
Innan:
Ritning:
Idag:
Plötsligt är vi i gång med vårt projekt. Jag flyttade från Hudiksvall för 16 år sedan till Norge och har sedan dess drömt om att få ett sommarställe där. För 2 år sedan hittade vi exakt det vi sett för oss. En liten stuga från 70 talet på 60 kvm och en gäststuga på 15 kvm. Egen brygga till viken som leder ut till Östersjön.
Tyvärr var stugan utan sovrum och bad/toalett/varmvatten. Nu är avlopp på plats och en enkelt bad är på plats. Komplett med pumphus där vi också har en VV beredare.
För några veckor sedan sparkade vi igång utbyggnaden. Tänkte jag kunde dela lite bilder med er på processen.
Vi ska bygga ut 18 kvm, förstärka hela grunden, höja taket för att få plats till extra sovrum och få på ny panel med nya fönster. I utbygget blir det full takhöjd med en spiraltrappa i mitten. I tillegg blir dom gamla väggarna 7 tum tjockare än dagens 4 tum. All panel ska behandlas på järnvitriol på gott och ont.
Om inte budgeten spricker ska allt vara klart till jul brr...
Beklager ev all stavfel på 16 år i Norge
Innan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev väl inte direkt färdig till jul ändå.. Oavsett, vi är jättenöjd så långt. Det lilla utbygget på sidan ska rymma en bastu och ett relaxrum. Vi skippar också ingångpartiet och köper heller ett litet glastak dit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack!
Vi har hämtat inspiration från Saltdalshytta - http://saltdalshytta.no/aktuelt/artikler/ny-hytte-pa-sjusjoen-til-paske.
Det skulle vara hyfsat klart till Jul, men pga massa regn, snö och sist men inte minst stormen Ivar, så han vi inte längre..
Vi har hämtat inspiration från Saltdalshytta - http://saltdalshytta.no/aktuelt/artikler/ny-hytte-pa-sjusjoen-til-paske.
Det skulle vara hyfsat klart till Jul, men pga massa regn, snö och sist men inte minst stormen Ivar, så han vi inte längre..
Klicka här för att svara