Kolla hur set ser ut nu på morgonen. Jag tror att bubblorna kommer sig av att pappen värmts upp av solen och växt. Trä har lägre värmeutvidgningskoefficient i fibrernas riktning.
Men det är som sagt inga problem med den där pappen. På med läkt bara så att vinden inte kan ta den.
Men det är som sagt inga problem med den där pappen. På med läkt bara så att vinden inte kan ta den.
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Läste nån tråd (hittade den inte nu) där de pratade om just det där fenomenet, det var tydligen känsligt om det låg sol på när man satte det eller hur vädret var i övrigt. Ena sidan av taket kunde tex bli helt slätt medans den andra (där solen låg annorlunda?) blev lite småbubblig..
VI har takpapp på vårt uthus (som vi ej satt själva) och under det året vi bott har bubblorna varken blivit större/fler eller mindre/färre.. de sitter helt enkelt där de är (och har troligtvis gjort det sedan det sattes)
Tyvärr tror jag inte det kommer släta till sig själv.. men håller tummarna för dig ändå!
MVH sandra
VI har takpapp på vårt uthus (som vi ej satt själva) och under det året vi bott har bubblorna varken blivit större/fler eller mindre/färre.. de sitter helt enkelt där de är (och har troligtvis gjort det sedan det sattes)
Tyvärr tror jag inte det kommer släta till sig själv.. men håller tummarna för dig ändå!
MVH sandra
Klicka här för att svara