1 640 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Mitt mobila bredband fungerar inte
Hej
Jag tecknade Tele2 unlimired för att använda som bredband i Spanien. Fungerar med mobilen men när jag försöker koppla till routern jag köpt (Tplink MR200) så fungerar det inte. Jag aktiverat roaming. Har någon en idé om vad det kan bero På? Det kommer ett utropstecken vid wifisymbolen på mobilen.
Jag tecknade Tele2 unlimired för att använda som bredband i Spanien. Fungerar med mobilen men när jag försöker koppla till routern jag köpt (Tplink MR200) så fungerar det inte. Jag aktiverat roaming. Har någon en idé om vad det kan bero På? Det kommer ett utropstecken vid wifisymbolen på mobilen.
Har du ett surfkort till routern ? Om du har det så måste du öppna det för roaming. Detta gör du enklast själv på "Mitt Tele2".
Testa även med 3G, kan hända att Tele2 inte har roamingavtal för 4G.
Tänk även på att det bara är 30 GB / månad utanför Sverige.
Testa även med 3G, kan hända att Tele2 inte har roamingavtal för 4G.
Tänk även på att det bara är 30 GB / månad utanför Sverige.
Tr
Tror också detta är orsaken. Bättre då att köpa ett spanskt simkort. Gissar att Tele2 inte är så intresserade att betala roaming för en uppkoppling av den karaktären en längre tid. Det är ren förlust för operatörerna.Erik_Hansson skrev:
Klicka här för att svara