I en annan tråd https://www.byggahus.se/forum/threa...ed-era-hus-idag.167378/page-1329#post-3251488 tyckte jag Bredbandskollen visade misstänkt låg uppladdningshastighet. Har nu testat själv några gånger och får typiskt:
Jag ska ha 250/250 och första frågan är hur de kan anse 5,14 upp vara bra när man ska ha runt 250?
Sen stämmer inte uppladdningssiffran alls. Kopierar jag en stor fil får jag mellan 200 och 250 i båda riktningarna så jag skulle säga att min uppkoppling fungerar ungefär som avtalat men att Bredbandskollen visar fel.
Stämmer den för er andra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ska ha 250/250 och första frågan är hur de kan anse 5,14 upp vara bra när man ska ha runt 250?
Sen stämmer inte uppladdningssiffran alls. Kopierar jag en stor fil får jag mellan 200 och 250 i båda riktningarna så jag skulle säga att min uppkoppling fungerar ungefär som avtalat men att Bredbandskollen visar fel.
Stämmer den för er andra?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Testa avancerad mätning och välj Websockets only.
Testa även speedtest.net
Kör kabel direkt ifrån fiberkonverteraren.
Vad får du för resultat?
Testa även speedtest.net
Kör kabel direkt ifrån fiberkonverteraren.
Vad får du för resultat?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag förstår att ni ungdomar har bråttom!
så här ser det ut hos mig, ADSL via kopparnätet:
Fattar ni varför jag måste sitta uppe hela nätterna
Nä, allvarligt talat, så är det OK.
Och när vi installerade telefoni för nio år sedan sa de att max 8 Mbit/s kunde jag få, med tanke på avståndet till telestationen.
så här ser det ut hos mig, ADSL via kopparnätet:
Fattar ni varför jag måste sitta uppe hela nätterna
Nä, allvarligt talat, så är det OK.
Och när vi installerade telefoni för nio år sedan sa de att max 8 Mbit/s kunde jag få, med tanke på avståndet till telestationen.
Jag klarar mig knappt på 250 ner. Ska uppgradera till 500 inom kort tror jag. Jobbar mycket hemma med stora filer som ligger på central server. Värsta jag vet är laddtider
Alfredo skrev:
Ny mätning med Bredbandskollen defaultinställning:
[bild]
Bredbandskollen med "Endast websockets":
[bild]
Då har du ju rätt hastighet från din isp iafnågot annat som ligger i din klient och spökar för upload över http.
Har du testat en annan dator, testa även i incognito
Speedtest.net:
[bild]
Och som sagt. Verklig hastighet vid verklig kopiering av stor fil ger ungefär rätt hastighet repeterbart i båda riktningarna...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg






