17 661 läst ·
36 svar
18k läst
36 svar
Mitt källarprojekt
Ser mycket seriöst ut. Du har gjort precis efter läroboken. Bra att du har så tätt mellan distansklossarna så att inte sprickarmeringen trampas ner i botten under gjutningen och att du har tätat till golvvärmeslinorna på kallras-utsatta ställen. Är nyfiken på vem som levererar betongen och vem som pumpar den.
Det var ganska svårt att hitta ett företag som gav ett gott intryck. Som jag ser det kan man söka "betonggjutning" på blocket och få upp ett antal företag.. Jag valde att googla samt be om referenser. Priserna diffade också ganska mycket..
Det jag bad om att få offert på var 9 m3 betong, avlastning 1,5 timme samt pris på betongarbetet och fall till tre golvbrunnar. Vissa företag levererade bara betong och andra hela paketet.
De priser som jag fick var:
Nettobetong BHB betong & anläggning torros bygg
3100kr/ m3 betong 2800 kr / m3 betong
9000 kr arbete 8000 kr arbete 39000 kr totalt
Sedan fick jag betongofferter från färdigbetong samt betongindustri.
BHB , var inte billigast gällande betongen (det var färdigbetong) men jag gillade intrycket samt att allt ingår oavsett om avlastningen och arbete skulle ta 15 timmar. blir det betong över så står de även för bortforsling vilket inte tex. nettobetong gör..
Det jag bad om att få offert på var 9 m3 betong, avlastning 1,5 timme samt pris på betongarbetet och fall till tre golvbrunnar. Vissa företag levererade bara betong och andra hela paketet.
De priser som jag fick var:
Nettobetong BHB betong & anläggning torros bygg
3100kr/ m3 betong 2800 kr / m3 betong
9000 kr arbete 8000 kr arbete 39000 kr totalt
Sedan fick jag betongofferter från färdigbetong samt betongindustri.
BHB , var inte billigast gällande betongen (det var färdigbetong) men jag gillade intrycket samt att allt ingår oavsett om avlastningen och arbete skulle ta 15 timmar. blir det betong över så står de även för bortforsling vilket inte tex. nettobetong gör..
hmm, ser lite märkligt ut nu när svaret postades... De tre företagen var
nettobetong som tog 3100 kr/ m3 samt 9000 kr arbete
BHB betong och anläggning 2800 kr/m3 samt 8000 kr arbete
Torros bygg totalpris 39000 kr för allt.
nettobetong som tog 3100 kr/ m3 samt 9000 kr arbete
BHB betong och anläggning 2800 kr/m3 samt 8000 kr arbete
Torros bygg totalpris 39000 kr för allt.
Medlem
· Västra Götaland
· 123 inlägg
Oj jäklar vilket jätteprojekt! Vi som tyckte det var ett jättejobb att bila upp och gräva ut ETT rum i källaren när vi byggde nytt badrum 
Klicka här för att svara