7 074 läst ·
6 svar
7k läst
6 svar
Mitt handfat har lossnat efter jag sålt lägenheten
Jag har ställt till det väldigt för mig själv.
För ett par veckor sedan sålde jag min bostadsrätt och skrev kontrakt och allting. Jag flyttar om cirka två månader.
I förra veckan skedde en "incident" i badrummet som gjorde att handfatet föll ur sina skruvfästen i väggen och drog med sig delar av kaklet. Handfatet sitter fortfartande kvar på väggen med de två undre skruvarna men det har fått en rätt rejäl lutning nedåt.
Ett par kakel har spruckit, en del kakelfog har lossnat och ett par kakel har liksom dragits ut ur fogarna så kanterna blottats fritt.
Vad gör jag egentligen? Ignorera det? Spruta i lite silikon i sprickorna?
Det känns inte helt rätt.
Kan man anta att tätskiktet är förlorat och att jag med tanke på att lägenheten är såld, inte har något annat val än att kakla om hela badrummet?
Någon som har några andra bra förslag?
Känns inte helt bra just nu att lägga ut 60000 för att helrenovera badrummet just innan jag ska flytta men det kanske är det enda rätta...
För ett par veckor sedan sålde jag min bostadsrätt och skrev kontrakt och allting. Jag flyttar om cirka två månader.
I förra veckan skedde en "incident" i badrummet som gjorde att handfatet föll ur sina skruvfästen i väggen och drog med sig delar av kaklet. Handfatet sitter fortfartande kvar på väggen med de två undre skruvarna men det har fått en rätt rejäl lutning nedåt.
Ett par kakel har spruckit, en del kakelfog har lossnat och ett par kakel har liksom dragits ut ur fogarna så kanterna blottats fritt.
Vad gör jag egentligen? Ignorera det? Spruta i lite silikon i sprickorna?
Det känns inte helt rätt.
Kan man anta att tätskiktet är förlorat och att jag med tanke på att lägenheten är såld, inte har något annat val än att kakla om hela badrummet?
Någon som har några andra bra förslag?
Känns inte helt bra just nu att lägga ut 60000 för att helrenovera badrummet just innan jag ska flytta men det kanske är det enda rätta...
Medlem
· västra götaland
· 212 inlägg
Plocka ned handfatet och gör i ordning där. Nån måtta får det ju ändå vara. Badrummet är väl inte nytt och skadan är ju inte i duschen.
Jo det har jag, men trodde drulle bara gällde lösöre. Kan ju alltid ringa försäkringsbolaget och fråga förstås. Tack för tipset.Rebeckaf skrev:
Mmm, handfatet var tydligen ett bra fotstöd tyckte någon. Så var det dock icke visade det sig.tank77 skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Håller med Tepojke, plocka ner tvättstället och alla plattor med skador, gumma på nytt tätskikt och sätt tillbaka nytt kakel. Har du otur kan det vara svårt att hitta exakt likadana plattor dock...
Klicka här för att svara