Jättetacksam för råd. Ensamstående mamma som precis ta in hantverkare för första gången för att göra om 150 kvm väggyta och dörrar (är slitet original sen 70-talet just nu). Behöver gipsa väggarna, spackla, slipa och måla. 15 gamla dörrar ska tas ner och nya ska sättas upp. Nya lister ska upp. Det kommer kosta ca 140 000 kr för jobbet inkl gips, färg, spik mm (ROT redan avdraget i denna siffra). Annat material som dörrar och lister beställer och betalar jag separat. Är detta en rimlig kostnad? Vore verkligen jätteglad för kommentarer runt pris. Firman känns mycket kunnig, stabil och pålitlig.

Verkar vara ett vettigt pris om du inte tar lite pö om pö och gör jobbet själv

Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Verkar vara ett vettigt pris om du inte tar lite pö om pö och gör jobbet själv
Tack ssnälla för svar. Tycker nog också priset är rimligt. Har fått flera lägre bud men inte samma erfarenhet hos hantverkarna. Jag skulle jättegärna göra jobbet själv men jag är så grön på hus och bygge. Jobbar hemifrån så ska passa på att lära mig massor från hantverkarna. Vill verkligen lära mig mer.

Nån mer som har lust att hjälpa mig med sina tankar? Tack på förhand.

Om dörrarna har moderna "snäpp in-gångjärn" så är det en relativt enkel sak att själv ta ner och montera dit nya dörrar. Kan kanske spara några kronor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.