204 675 läst ·
909 svar
205k läst
909 svar
Mitt 2a stora projekt
I andra huset så blev det dubbelgips och typ Huntonit.AXS skrev:
Nu tror jag att det blir målade tak, svärsonen har lovat spruta både väggar och tak, tror även att han får tag på färg för bra pris
Där gjorde jag verkligen allt inom rimliga gränser för att få ner störande ljud från ovan.D Dublin skrev:
Sen flyttade en tant med hörapparat (som nästan aldrig användes) in 😀
Nuvarande hyresgäster säger att dom inte hör grannen ovanför så det bör ju blivit bra
Han har några timmar att göra åt mig, men vi hjälps åt så gott vi kan, inte så att vi räknar timmar/pengar mot varandra 🙂M maria01 skrev:
Har fått förslag från både HTH och Ikea.
HTH hade missförstått mig lite så kommer nytt förslag med lite mer över och underskåp
HTH
Ikea
57000 från Ikea med kyl/frys och 45cm diskmaskin, ej måttbeställda bänkskivor, ingen spis (blev osäker på fläkt) 15500:- för kyl/frys och diskmaskin så 42000 utan det
43000 från HTH men sen tillkommer det några skåp då, i övrigt så har jag ej fått spec så vet inte vad som ingår än
HTH hade missförstått mig lite så kommer nytt förslag med lite mer över och underskåp
HTH
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ikea
Logga in
Skapa konto
57000 från Ikea med kyl/frys och 45cm diskmaskin, ej måttbeställda bänkskivor, ingen spis (blev osäker på fläkt) 15500:- för kyl/frys och diskmaskin så 42000 utan det
43000 från HTH men sen tillkommer det några skåp då, i övrigt så har jag ej fått spec så vet inte vad som ingår än
Rev lite mer tak och tog ur fönsterbågarna, karmen får sitta här då det inte finns nån större vits med att ta ut den, bara mer jobb.
Elementet under fönstret ska bort, måste klara rummet med ett sånt. 15kvm
Nu börjar det bli.dax för soptippen igen 😄
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Elementet under fönstret ska bort, måste klara rummet med ett sånt. 15kvm
Nu börjar det bli.dax för soptippen igen 😄
med eller utan momsnino skrev:
Har fått förslag från både HTH och Ikea.
HTH
tror sverige skulle behöva en leroymerlin butik när det kommer till biliga kök
https://www.leroymerlin.fr/produits/cuisine/cuisine-complete/
Redigerat:
Fönstren kom i måndags
Först var det dags att ta en sväng på tippen igen, så det fick bli måndagens jobb.
Tisdag blev inbärning av fönster.
Onsdag blev en monteringsdag av ett fönster.
Det jag satt in där är panelen klar, det är det inte på de 2 andra fönstren.
Får väl lov att klyva panelbitar som jag sätter på 34*70 så jag får fönstren i rätt djup.
Klyva bitar och förbereda, ev sätta i ett till imorgon
Först var det dags att ta en sväng på tippen igen, så det fick bli måndagens jobb.
Tisdag blev inbärning av fönster.
Onsdag blev en monteringsdag av ett fönster.
Det jag satt in där är panelen klar, det är det inte på de 2 andra fönstren.
Får väl lov att klyva panelbitar som jag sätter på 34*70 så jag får fönstren i rätt djup.
Logga in
Skapa konto
Klyva bitar och förbereda, ev sätta i ett till imorgon
Jag målade med julas takfärg och det blev så uselt att jag gjorde om det med "Beckers scotte". Med facit i hand är min tid mer dyrbar än besparingen så jag ska aldrig mer köpa billig färg om jag inte vet att den duger.nino skrev: