Håller på att flytta in i ett hus där det finns en luftvärmepump från Mitsubishi som vi håller på gör rent. Vi har inte fått några som helst manualer eller papper på något alls i huset och säljaren har ingen koll förutom att hon vet ungefär när grejerna köptes. Av bilder att döma verkar det vara en FH25 vi har. Tänkte byta filter men vet inte vilket jag ska beställa då det tydligen är olika beroende på vilken typ/generation av pump vi har. Hittar ingen beteckning på aggregatet.
Någon som vet vad detta filter kan tänkas heta?
Någon som vet vad detta filter kan tänkas heta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den lär vara från 2001-2002, någon aning om vad det kan vara då?
Mitsubishi Electric kan ha världens sämsta supportsida med ingen information alls om något annat än befintliga modeller som ännu saluförs.
Mitsubishi Electric kan ha världens sämsta supportsida med ingen information alls om något annat än befintliga modeller som ännu saluförs.
Utedelen heter MUZ-A09RV men finns tydligen flera olika innedelar som kan kopplas till den.
Får ringa Mitsubishi på måndag och höra
Får ringa Mitsubishi på måndag och höra
Tydligen en msz-a09rv 
Nu är frågan bara var sjutton man hittar nytt filter till den. Googlar jag på det hittar jag bara i Nya Zealand. Härhemma verkar det bara finnas till nyare modeller :x
Nu är frågan bara var sjutton man hittar nytt filter till den. Googlar jag på det hittar jag bara i Nya Zealand. Härhemma verkar det bara finnas till nyare modeller :x
Redigerat:
Ring å fråga mitsubishi!
Det finns olika importörer dels electric, sen har vi haevy, och sist o minst canvac
Annars Kanske kan du hitta passande filter om du mäter o jämför , mät och googla
Om filtren ser ut så här skall de självklart inte användas och det är mer än troligt att du behöver göra en service på aggregatet.
Fungerar det bra för övrigt?
Annars är det nog läge för en uppgradering....
Det finns olika importörer dels electric, sen har vi haevy, och sist o minst canvac
Annars Kanske kan du hitta passande filter om du mäter o jämför , mät och googla
Om filtren ser ut så här skall de självklart inte användas och det är mer än troligt att du behöver göra en service på aggregatet.
Fungerar det bra för övrigt?
Annars är det nog läge för en uppgradering....
Den värmer ju men hur pass bra den funkar är svårt att avgöra. Har kontaktat en värmepumpsinstallatör och bett dem komma och kika på den.
Klicka här för att svara