1 195 läst ·
21 svar
1k läst
21 svar
Mitsubishi LN 35 Hero - ett katastrof
Ursäkta en dum fråga men på fotot ser det ut som att ytterdelen är inbyggd i en låda?Christine Brandner-Roth skrev:
updateMathiasS skrev:
Värmepumpen är igång nu. Den får gå en stund. Ska sätta den på kyl läge. För att få bort all is på utedelen. Tror det är en värmekabel på utedelen som är sönder.
det sager min Techniker
Noterar också det. Hur mycket fritt är det framför pumpen? Är slitsarna i träet för dåligt vinklade och den inte klarar att få ur luften framåt så minskas kapaciteten drastiskt och det blir mycket kallare inuti lådan.D Danne824 skrev:
Den ska få fritt framåt, åt sidorna och bakifrån.
Okej, kanske är det verkligen ett problem, som du skriver! Vi har alltid haft höljet och det har aldrig varit istäckt, men tydligen är en värmekabel trasig! Vi funderar på att bara lämna ett tak över det! Vår billigare Qlima från Jula är på något sätt bättre, även när det gäller appstyrningen.F Festlund skrev:
Även om höljet inte får det att sluta att fungera så gör lufthinder av olika slag att flänspaketet går kallare än när det kan fläkta fritt och kallare temperatur gör att COP sjunker men också gör att mer frost bildas på flänspaketet då när dess temperatur är kallare än de ganska normala 1,5 - 3 grader kallare temperatur än omgivningsluften tack vare fläktande, utan kanske blir 4,5 - 6 grader C kallare och då kommer mer av uteluftens fuktighet att avsätta sig som frost.
Det är jätteviktig att inte hindra luftströmmar det minsta lilla rakt fram och luftsuget på vänster och baksidan av LLVP - just för att flänspaketet skall hålla sig så nära som möjlig uteluftens temperatur trots att en massa värme dras ur luften.
Det är jätteviktig att inte hindra luftströmmar det minsta lilla rakt fram och luftsuget på vänster och baksidan av LLVP - just för att flänspaketet skall hålla sig så nära som möjlig uteluftens temperatur trots att en massa värme dras ur luften.
Produkter som diskuteras: "fläkta"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Så där såg våran luftvärmepump ut när vi kom hem från en resa under julen.
Har aldrig hänt tidigare, men det kan vara vädret, det gick från några plus till minus 12 och däremellan lite snö och vind.
Så troligen väderomslaget som ställt till det för er.
Har aldrig hänt tidigare, men det kan vara vädret, det gick från några plus till minus 12 och däremellan lite snö och vind.
Så troligen väderomslaget som ställt till det för er.
Christine Brandner-Roth skrev:
Tack för ditt svar. JättebraX xxargs skrev:Även om höljet inte får det att sluta att fungera så gör lufthinder av olika slag att flänspaketet går kallare än när det kan fläkta fritt och kallare temperatur gör att COP sjunker men också gör att mer frost bildas på flänspaketet då när dess temperatur är kallare än de ganska normala 1,5 - 3 grader kallare temperatur än omgivningsluften tack vare fläktande, utan kanske blir 4,5 - 6 grader C kallare och då kommer mer av uteluftens fuktighet att avsätta sig som frost.
Det är jätteviktig att inte hindra luftströmmar det minsta lilla rakt fram och luftsuget på vänster och baksidan av LLVP - just för att flänspaketet skall hålla sig så nära som möjlig uteluftens temperatur trots att en massa värme dras ur luften.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden