Vår anläggning är en katastrof, vi befinner oss 1400
kilometer bort och anläggningen är ursprungligen inställd på 17 grader! Jag märker att det blir allt kallare och att den inte fungerar alls! Jag har riktat en kamera mot rumstemperaturen och ser att det bara är 8 grader! Vad är det som händer? Jag ser också med kameran att den är igång!
kilometer bort och anläggningen är ursprungligen inställd på 17 grader! Jag märker att det blir allt kallare och att den inte fungerar alls! Jag har riktat en kamera mot rumstemperaturen och ser att det bara är 8 grader! Vad är det som händer? Jag ser också med kameran att den är igång!
Nej, det borde inte vara så. Men gjorde kylteknikern inget annat än att ta ett foto på den?Christine Brandner-Roth skrev:
Han kommer att reparera det, kanske har den för lite kylvätska, vilket egentligen inte borde vara fallet! Tack och lov finns det fortfarande värmeplattor i huset! Det är dumt när man inte är på plats och bara är där 6 månader om året!M Myckling skrev:
Värmepumpen har normalt funktioner för att automatiskt av-isa sig ("de-ice"), det verkar som att det inte fungerat som det är tänkt. Har du en reparatör på plats så borde han kunna komma på vad som är fel - det kan ju vara någon temperatursensor eller som du säger, läckage av köldmedium.
Även om det fungerar som det så kan igenisning ske om man har otur.MathiasS skrev:


