Jag har fått ett problem med min Mitsubishi Electric Hero 2 LN35 luftvärmepump. Plötsligt rapporterar den helt fel rumstemperatur - den tror att det är någonstans mellan 5 och 13 grader inne, trots att det i verkligheten är runt 22 grader.

Luftvärmepumpens kontrollpanel visar 10,5°C rumstemperatur och inställd temperatur på 21°C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Resultatet blir att pumpen går på full värme hela tiden. Not great!

Finns det något vettigt man kan felsöka själv innan man ringer installatören?

I ett idealiskt scenario hade jag gärna haft en extern temperaturgivare placerad mer representativt i rummet, istället för att pumpen styr efter luften uppe vid innerdelen. Är det något som går att lösa på Mitsubishi-sidan, eller via tillbehör/tredjepart?

Vi hade samma problem när det blåste mycket. Visade sig att installatören glömt helt att täta rörgenomföringen. Så när det blåste så blåste det in kall luft rakt in på tempgivaren.

• Gilla
Cider och 1 till
  • Laddar…
Vi upplevde samma för ca 1 vecka sedan. Vi hade ett längre strömavbrott och topparna när vi kopplades på nätet kan ha orsakat problemet för oss, vet ej.
Efter ett antal omstarter och tagit bort pumpen från appen för att sedan lägga till den i den nya appen så fungerar det.

Nya appen heter MELCloud Home.

ulfben ulfben skrev:
Jag har fått ett problem med min Mitsubishi Electric Hero 2 LN35 luftvärmepump. Plötsligt rapporterar den helt fel rumstemperatur - den tror att det är någonstans mellan 5 och 13 grader inne, trots att det i verkligheten är runt 22 grader.

[bild]

Resultatet blir att pumpen går på full värme hela tiden. Not great!

Finns det något vettigt man kan felsöka själv innan man ringer installatören?

I ett idealiskt scenario hade jag gärna haft en extern temperaturgivare placerad mer representativt i rummet, istället för att pumpen styr efter luften uppe vid innerdelen. Är det något som går att lösa på Mitsubishi-sidan, eller via tillbehör/tredjepart?
🙄vi har samma Problem i Semesterhus vi bor 1400 Kilometer i Tyskland - inte Funktion? inte arbete pump ? Appen ar en katastrof

vi
har 2 LVP 1 fran Jula

den billiga Model fran Jula arbete 100% och mitsubishi - Shit Modell fran första..tid 👹

har du en tip för mig

• Mobilapp-gränssnitt för termostatkontroll med temperaturinställning, väderprognos, olika driftslägen och tid visas.
    Skapa konto
  • Termostat från GWG Reutlingen syns i spegelbild vid fönster, med en avläsning på skärmen.
    Skapa konto
Christine Brandner-Roth Christine Brandner-Roth skrev:
🙄vi har samma Problem i Semesterhus vi bor 1400 Kilometer i Tyskland - inte Funktion? inte arbete pump ? Appen ar en katastrof

vi
har 2 LVP 1 fran Jula

den billiga Model fran Jula arbete 100% och mitsubishi - Shit Modell fran första..tid 👹

har du en tip för mig
Ta en typ ugnstermometer och stick in den försiktigt bakom innerdelen i nedre högra hörnet och kolla vilken temperatur det är där.
Tempgivaren sitter ganska nära där och är det dåligt tätat i genomföringen med rördragningen så blir tempgivaren lurad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.