14 078 läst ·
60 svar
14k läst
60 svar
Missnöjd med måleriarbete
Får kika med dom... för den gör mig ärligt talat orolig. Jag är helt säker på att jag bara skrev "rivning av tapet" i min beställning - men jag kan ju inte se vad jag först skrev i kontaktformuläret. Men jag visste inte ens att det var en grej att man bara kunde ta bort lös tapet. Utan för mig är rivning av tapet att all tapet skulle tas bort. Det var ju hela anledningen till att jag ville köpa den här tjänsten eftersom det verkade så sjukt jobbigt att riva tapet och jag ville ha det grundarbetet utfört.M Mawe85 skrev:
Men jag reagerade inte ens på att det stod "lös tapet" - och hade jag gjort det hade jag nog bara tänkt att "all tapet är väl lös?" suck.. 😢
Dock är det så vitt jag vet inte någon tapet i hallen där dom där bubblorna var
Som jämförelse ser mina spacklade väggar ut så här efter grundmålning. Jag satte arbetslampan så vinklad som möjligt för att försöka få skuggbildning på ojämnheter.
Det är första gången jag spacklar, så detta är inget som man gjort på en timme, utan jag har sandpapprat ojämnheter och fyllt i där jag sett att det behövts.
Ränderna som syns precis i början av ljusfallet är från armaturen som ger lite skuggbildning.
Tillägg: Det är garanterat någon tapetrest under bubblan. Blev så för mig med där jag missat att ta bort en liten bit.
Det är första gången jag spacklar, så detta är inget som man gjort på en timme, utan jag har sandpapprat ojämnheter och fyllt i där jag sett att det behövts.
Ränderna som syns precis i början av ljusfallet är från armaturen som ger lite skuggbildning.
Tillägg: Det är garanterat någon tapetrest under bubblan. Blev så för mig med där jag missat att ta bort en liten bit.
Produkter som diskuteras: "arbetslampan"
Arbetsbelysning LED 800 laddbar Ansmann
Utmärkt för arbeten inom- och utomhus
561 kr inkl moms
Läs mer
Snyggt jobbat!J Jomper123 skrev:Som jämförelse ser mina spacklade väggar ut så här efter grundmålning. Jag satte arbetslampan så vinklad som möjligt för att försöka få skuggbildning på ojämnheter.
Men ha i tankarna nu att de kanske går över det där och slipar i morgon.L Lindiis skrev:Nu var jag och kollade på underarbetet. Borde jag vara orolig att de inte spacklat ända upp till taket? Antar att de inte velat måla om taket och att det är därför de inte kört ända upp?
De har bara en dag till på sig - på torsdag ska jag flytta in och då skulle det vara klart enligt målarna. Jag bad dom egentligen om de kunde komma efter flytten och fixa det - men de insisterade på att göra det direkt.
Att det inte är spacklat hela vägen upp är nog för att målaren är för kort - du får säga att du vill ha en två meter lång målare nästa gång för bästa resultat. Med väldigt hög takhöjd (270cm+) så kan det bli dyrt fort då man behöver anlita basketstjärnor som är väldigt dyra i timmen.
Juristförsäkringar brukar ha en viss självrisk. Jag tror inte du ska ta det ända till domstol för risken är stor att du förlorar då jobbet sannolikt inte är tillräckligt dåligt med merkostnader för dig. Det jag menar är att göra ett prisavdrag och chansa på att firman inte driver det i mål utan låter det bero. Om det går hem så fick du det billigare och firman en smäll på fingrarna.L Lindiis skrev:
Jag ber om ursäkt för tidigare missförstånd i tråden från min sida....L Lindiis skrev:Nu var jag och kollade på underarbetet. Borde jag vara orolig att de inte spacklat ända upp till taket? Antar att de inte velat måla om taket och att det är därför de inte kört ända upp?
De har bara en dag till på sig - på torsdag ska jag flytta in och då skulle det vara klart enligt målarna. Jag bad dom egentligen om de kunde komma efter flytten och fixa det - men de insisterade på att göra det direkt.
De här nya bilderna ... det ser ut som att det är Michael J Fox som hållit i spackeln och Gunilla Persson från Svenska Hollywoodfruar som stått och förklarat hur man gör. 🤔
Frågade om de rivit tapeten eller tagit bort lös tapet. Han svarade att "de tagit bort all lös tapet". Han var med och drog av den i köket t ex och sen har de grundat väggarna med en tapetspärr innan vi spacklar och målar?M Mawe85 skrev:
Man måste inte ta bort all tapet. Det beror lite på hur många lager som sitter där, men oftast är det fullt tillräckligt att bara ta det som är löst.L Lindiis skrev:
Nu har jag och brorsan varit i lägenheten och bara att konstatera att det ser snarlikt ut. Lyckades sabba bilderna i sovrummet men det är samma vertikala linjer - brorsan konstaterar att det är mycket luftbubblor redan nu. Och tror det är tapetkant man ser vid listen? Ser kanske bättre ut på bilderna - men i verkligheten minmalt bättre.
Personligen så ville jag verkligen ta bort ALL tapet. Det var liksom därför jag beställde detta jobb - inte för att måla över tapet. Jag ville ha ett hållbart resultat - där jag kan känna att om jag eller eventuellt framtida köpare vill måla om i framtiden kan jag eller köparen göra det själv. Det känns verkligen inte som något man kan göra nu då underarbetet känns helt undermåligt! Nu tvingas jag betala ytterligare 50 lax nästa gång jag vill måla..
Nu har målerifirman skickat fakturan också men kommer bestrida den.
Personligen så ville jag verkligen ta bort ALL tapet. Det var liksom därför jag beställde detta jobb - inte för att måla över tapet. Jag ville ha ett hållbart resultat - där jag kan känna att om jag eller eventuellt framtida köpare vill måla om i framtiden kan jag eller köparen göra det själv. Det känns verkligen inte som något man kan göra nu då underarbetet känns helt undermåligt! Nu tvingas jag betala ytterligare 50 lax nästa gång jag vill måla..
Nu har målerifirman skickat fakturan också men kommer bestrida den.
Redigerat: