Undrar om det är någon mer här på forumet som är missnöjd med eksjöhus?

Våran säljare hör inte av sig och verkar inte vilja slutföra så vi kan avropa, lämnar inte priser och svår att få tag i. När vi har möte så har han aldrig tid så att vi "blir klara". Utan han ska alltid iväg på något etc..

Det är vi som har fått ringa hela hösten för att boka in möten för att få till ett slutligt avrop.

Just nu har vi inte hört från honom på tre månader .. Vi har kontaktat huvudkontoret men han har fortfarande inte hört av sig. Funderar på att dra oss ur hela den här s k affären., ett hus för 4 miljoner borde väl ändå eksjöhus vara mer intresserade av att sälja än så?

Vi hade inga problem med Eksjöhus hur trevliga sin helst svarade alltid på mobil och mejl.. Byt säljare är mitt råd..

Med den problembilden nu så är det bara att byta säljare/dra sig ur som gäller. Det kommer inte bli bättre.

Byt leverantör om ni inte förlorar allt för mycket.
Det finns garanterat andra som kan skapa ditt hus för 4 miljoner.

Svarar han inte innan affären är i hamn, hur kommer han att göra när det blir något problem i framtiden?!

• Gilla
MIT
  • Laddar…
Instämmer i kören.
BE HQ om en ny säljare och meddela att ni annars drar ni er ur och köper av en konkurrent istället.

Mikael_L
Ja den där affären ska ni snarast ta er oskadda ur.

Det vanliga är att säljarna står på tå och är väldigt alerta fram till sekunden då kontraktet undertecknats. Sen blir det jättesvårt med kommunikationen, särskilt om det har uppstått något problem.
Ska vi tro att det är tvärtom här? Att det är svårt nu, men säljaren kommer stå på tå och vara superalert när det sen krisar mitt i bygget?
Nej, tror knappast det. Skriver ni på så kommer sen säljaren troligen kännas som att h*n sitter i ett annat solsystem.

Mitt råd till alla är att hoppa av husaffärer där det inte känns bra och som fungerande kommunikation. Det är ju ingen garanti för att det blir bra hela vägen. Men är det dåligt redan från början är det nästan en garanti för att det blir krångel sen.

Innan vi valde leverantör var vi i kontakt med flera av de större företagen och jag är förvånad över hur nonchalant bemötandet var från vissa. Vi var initialt eventuellt intresserade av ett Eksjöhus Prio 2 men kom inte längre än en produktionskalkyl, sen slutade säljaren att svara på frågor!

Jag instämmer med alla som säger, byt säljare eller hoppa av helt och välj ett annat hus!

Vilken stad är det ni upplever detta? Vi håller på att leta husleverantörer i Göteborgsregionen och känner en allmän passitivitet från flera aktörer vi har kontakt med. Har de för mkt att göra kanske?
Någon som har erfarenhet av att "byta" säljare - det är ju inte säkert det finns några alternativ alla gånger. I Göteborg tex är det bara 2 säljare på Eksjöhus.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.