Hej,
Se bifogade bilder på mitt haveri.
Jag spacklade upp för att få en slät yta. Använde finbetong om jag minns rätt.
Vissa stenar släpper nu helt av sig själv. De flesta får man ta i lite för att få loss. Några sitter som berget.
Snäpplisten i plast (den vita ut mot poolen) visste jag om att den inte skulle håll emot något, men jag fyllde den med spackel för att det inte skulle stå vatten där som ev skulle frysa vintertid och spräcka stenen.
Men som ni ser så har jag två olika fel. Ena stenlimmet har släppt från spacklet. Det andra limmet (jag fick slut halvvägs och bytte) har släppt från stenen och sitter kvar i spacklet. Misstänker iofs att det ljusare limmet, om det fäst bättre i poolstenen, också hade släppt från spacklet.
Hur gör jag bäst för att få till det här nu?
Tack på förhand
Se bifogade bilder på mitt haveri.
Jag spacklade upp för att få en slät yta. Använde finbetong om jag minns rätt.
Vissa stenar släpper nu helt av sig själv. De flesta får man ta i lite för att få loss. Några sitter som berget.
Snäpplisten i plast (den vita ut mot poolen) visste jag om att den inte skulle håll emot något, men jag fyllde den med spackel för att det inte skulle stå vatten där som ev skulle frysa vintertid och spräcka stenen.
Men som ni ser så har jag två olika fel. Ena stenlimmet har släppt från spacklet. Det andra limmet (jag fick slut halvvägs och bytte) har släppt från stenen och sitter kvar i spacklet. Misstänker iofs att det ljusare limmet, om det fäst bättre i poolstenen, också hade släppt från spacklet.
Hur gör jag bäst för att få till det här nu?
Tack på förhand
Finbetongen som du spacklat med är inte lämplig som finspackel, man ser att den spruckit och knappt fäst i vad det nu är under den. Sen har du väldigt dålig vidhäftning i stenen med stenlimmet även där. Kan vara värt att kolla upp
Knacka bort finbetongen och kolla på mer lämpliga produkter som klarar låg bygghöjd samt konstant väta. Typ ardex och liknande.
Knacka bort finbetongen och kolla på mer lämpliga produkter som klarar låg bygghöjd samt konstant väta. Typ ardex och liknande.
Det är ju lite märkligt att stenlimmet inte tagit bättre i plattorna... Jag körde PU700 på granitplattor mot leca och det sitter som bara den...
Fuktade du plattorna när du limmade?
Det borde ju fungera med stenlim, men du behöver en bättre spackelprodukt, ja!
Fuktade du plattorna när du limmade?
Det borde ju fungera med stenlim, men du behöver en bättre spackelprodukt, ja!
Klicka här för att svara