Vår gräsmatta blev väldigt gles. Nu tänkte vi så nya frön där det är bart,hur gör vi bäst?
Tänkte att om man strör ut dom nu så ska man väl inte klippa det befintliga gräset alls till nya gräset kommer upp eller? man riskerar väl att förstöra fröna med klipparen?

släng på fröer där det inte växer något gräs och göda samtidigt med algumin så att det gräset som växer redan idag tar sig ordentligt! Vänta ca 2v med första klippningen så skall det nog ta sig. Troligt fel ni gjorde var:

*Ni var för snåla med fröerna
*Fröerna blåste bort
*Ni har glömt göda efter ett par veckor

Lycka till

//Anders

Var marken hård när ni sådde? Det felet gjorde vi på en del av gräsmattan vilket gjorde att vi fick använda vertikalskärare och lufta lite, på med mer gräsfrön och gödning och vips vart den delen jättefin

Lustig sommar. Vi sådde i Maj. Vi vattnade och vattnade ända tills den regniga sommaren tog över. Det ända som grodde var ogräs. Jag plockade och plockade mellan skurarna. Gräsfröna ville inte gro. Jag såg fröna ligga där. Trots det slängde jag på mer gräsfrö. Sen plötsligt nu i augusti började det växa så det knakar.
Sen beror det säkert på vilket gräsfrö man använder. Vet att Extra Green är Extra Slow. I början blir det konstigt flammigt limegrönt tuvigt utseende. Först efter ett år började den se normal ut.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.