Hej,
Vår nya trappa gjöts igår och ser på vissa ställen ut som på bilden. Inför mötet med entreprenören imorgon har jag ju minst sagt ett kunskapsunderläge, varför jag hoppas på er hjälp.
1) Vad är rimliga åtgärder för att få detta fixat på ett sätt som håller?
2) Vad har jag för risker nu jämfört med om detta gjorts rätt från början?
3) Vad hade du gjort i detta läge?
Tack
Vår nya trappa gjöts igår och ser på vissa ställen ut som på bilden. Inför mötet med entreprenören imorgon har jag ju minst sagt ett kunskapsunderläge, varför jag hoppas på er hjälp.
1) Vad är rimliga åtgärder för att få detta fixat på ett sätt som håller?
2) Vad har jag för risker nu jämfört med om detta gjorts rätt från början?
3) Vad hade du gjort i detta läge?
Tack
Med den gjutningen så tror jag nog inte du har sådant underläge.. Jag hade nog bilat bort den och gjort om. Men finns säkert något bruk som går att lägga på och få någorlunda hållbart och snyggt,
Bilat bort hur mycket? Trappan är helgjuten. Säkert nån decimeter ner till cellplast (eller vad de nu hade i mitten).L lodin92 skrev:
De vibbade för fullt, men inte tillräckligt vad det verkar.M myrstack skrev:
Att klä in med sten är uteslutet. Återstår bara bilning då? Inga andra alternativ?
När jag pratade med en av betongerna tidigare idag sa han ”det blir alltid hål här och var eftersom det är en balansgång så man inte vibrar för mycket”. Jag har inte hört att man kan vibra för mycket. Stämmer det?
Dom vibbade uppenbarligen inte uppe mot trekantlisten men när man kollar noggrannare ser det ju mindre hemskt ut lägre ner. Och det går att vibba för mycket så i princip betongen separerar så du får all ballast i botten och en cementsluring på ytan.alexander___ skrev:
Var tanken ren cementyta eller att måla? Oavsett så finns ju cementbaserade handspackel man kan använda men om tanken var rå cement som yta kommer lagningarna nog synas rätt bra. Om ytan ska slipas för att sedan målas går det nog att få bättre
Om man har en väldigt dålig form kan det bli för mycket vibrerat... risk att formen pajar. Annars låter det konstigt att man kan vibrera för mycket.
Skulle säga att det är mycket bristfällig vibrering/fyllnad av formen.. Känns som ett hafsigt jobb, inte minst för att de tagit bort formen redan, och att ytan inte hålls våt?
Det som sticker ut som är rödmarkerat beror på att de byggde ihop formen slarvigt.
Fundament i pannrummet, så jag var inte så noggran.
Skulle säga att det är mycket bristfällig vibrering/fyllnad av formen.. Känns som ett hafsigt jobb, inte minst för att de tagit bort formen redan, och att ytan inte hålls våt?
Det som sticker ut som är rödmarkerat beror på att de byggde ihop formen slarvigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fundament i pannrummet, så jag var inte så noggran.
Lite svårt att avgöra var trappen är, om den är till gödselstacken eller in till huset. Spontant kan jag inte ens förstå att du skall ta de med entreprenören. De borde vara omvänt att de kommer till dig och berättar de inte blev bra och de gör om.