15 990 läst ·
22 svar
16k läst
22 svar
misslyckad fogning - badrumsrenovering
Fortsätter på det här inlägget....
Fogade 10 m2 igår och hade för mycket vatten då jag torkade av så min antracit-färgade fog blev flammig.
Är det möjligt att idag gå över en till vända till mest för att få mer pigment i fogarna?
1-7mm är gränsen för fogen men det som inte fastnar borde väl bara lossna då man antingen tvättar av eller senare då man borstar och går runt där inne.
Fogade 10 m2 igår och hade för mycket vatten då jag torkade av så min antracit-färgade fog blev flammig.
Är det möjligt att idag gå över en till vända till mest för att få mer pigment i fogarna?
1-7mm är gränsen för fogen men det som inte fastnar borde väl bara lossna då man antingen tvättar av eller senare då man borstar och går runt där inne.
Din plan kommer inte att funka, antingen kratsar du upp fogen och fogar om eller så köper du Sopro FUF och färgar om fogen!H Holmspel skrev:Fortsätter på det här inlägget....
Produkter som diskuteras: "fogskrapa"
Fogskrapa och fogutjämnare Wolfcraft
Verktygssats för reparation av fogar
179 kr inkl moms
Läs mer
Vad tvättade hon med ? Har precis fogat min lilla toa. Min första erfarenhet av detta. Tog en liten köks svamp med bara vatten och torkade bort det värsta fogat på plattorna men undvek fogarna. Tog sedan den stora svampen och drog över alltihop men mina klinker har mycket fog kvar.....Vet inte riktigt vad jag ska göra. Vill inte blöta för mycket på fogarna men de har väl snart torkar så det är väl ingen fara att det drar ut fogat om man använder för mycket vatten för att få rent lr...peternicklas skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden