1 540 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Missljus i nytt flerfamiljshus
Hej, jag hör ofta ett väldigt annorlunda missljud från taket. Ovanför mig är det en till lägenhet och det ljud jag hör och hörde även när bostaden ovanför var obebodd är svårt att beskriva men man kan jämföra ljudet väldigt mycket med ett annat ljud.
Tänk er ljudet av en resväska med hjul som rullar över ett klinkergolv i ganska hög fart.
Dels hör man det rullande ljudet och ljudet varje gång hjulen rullar över en kant. Och det låter som ljudet börjar på ett ställe och avslutar på annat ställe...
Jag hör ljudet oftast under dagtid och ljudet pågår under flera sekunder , olika tider på dygnet och ibland flera ggr efter varann.
Avloppet har de kontrollerat, men inte det man hör. Har kontrollerat om det är hissen i min port men inte det heller.
Vad kan det vara för ljud?
Jag undrar om någon kan tipsa om känsliga mikrofoner som skulle kunna tänka sig spela in ljudet också.
Tack !
Tänk er ljudet av en resväska med hjul som rullar över ett klinkergolv i ganska hög fart.
Dels hör man det rullande ljudet och ljudet varje gång hjulen rullar över en kant. Och det låter som ljudet börjar på ett ställe och avslutar på annat ställe...
Jag hör ljudet oftast under dagtid och ljudet pågår under flera sekunder , olika tider på dygnet och ibland flera ggr efter varann.
Avloppet har de kontrollerat, men inte det man hör. Har kontrollerat om det är hissen i min port men inte det heller.
Vad kan det vara för ljud?
Jag undrar om någon kan tipsa om känsliga mikrofoner som skulle kunna tänka sig spela in ljudet också.
Tack !
Möss?
Det är en motor som reglerar ett spjäll eller liknande. Normalt finns där väl också någon form av växellåda.Tobias Ferm skrev:
Om du tänker dig en sak som snurrar sakta och vart 10:e varv slår det i något, skulle det kunna stämma?
Nyfniken skrev:
Ja det skulle kunna verkligen stämma. Då är det det jag hör rätt ofta och förklarar varför det låter oftare dagtid.
Klicka här för att svara