I huset vi köpte hade förra ägarna installerat temperaturstyrning via TA 8000 ELV och tre utplacerade givare. Systemet var satt i automatiskt läge och radiatorerna på högsta temperatur. Dessa gamla radiatorer blev väldigt heta och brummade ( relativt lågfrekvent) en hel vid aktivering. Då radiatorernas termostater hade ergat fast på max.temp. samt pga det ljud de gav ifrån sig beslutade vi oss för att installera ny elradiatorer, Adax Neo, och köra på manuellt läge där radiatorernas egna termostater körs istället för TA-systemets givare. Tyvärr, så kvarstår ett missljud dock väldigt högfrekvent. Det kan få en att tro att man har fått tinnitus när man ligger i sängen och försöker somna när radiatorerna går igång.
Vad kan detta missljud i ELradiatorer bero på?