Hej!
Har precis lagt färdigt min altan och inser att jag missat syllpapp mellan betongplattorna och reglarna. Hur illa är detta egentligen? Hur mycket kortare livslängd får altanen, är det värt att skruva bort trallbrädor för att försöka få under lite syllpapp eller är det så liten förminskning på livslängden att det inte är värt det?
Stenarna står i makadam om det har någon betydelse?
Har precis lagt färdigt min altan och inser att jag missat syllpapp mellan betongplattorna och reglarna. Hur illa är detta egentligen? Hur mycket kortare livslängd får altanen, är det värt att skruva bort trallbrädor för att försöka få under lite syllpapp eller är det så liten förminskning på livslängden att det inte är värt det?
Omöjligt att svara på. Det lär ju förkorta några år på de stående delarna. Dock är ju din altan klar nu och det är ju näst-intill samma jobb som får göras vid ett eventuellt byte i framtiden så jag hade skitit i det.
Tack för svar, så jäkla dumt av mig att slarva med en så enkel sak.. Du tror att det iaf bara är det stående delarna som påverkas, det vandrar inte vidare så att de liggande reglarna tar skada också?F falkn skrev:
Tror det är lätt fixat, eller har du lagt trall redan? Krypa under med en domkraft o lyft några mm? Lägg ditt papp. Om det är lätt gjort, fixa. Annars kommer det nog hålla länge i alla fall...E Ebbe Eriksson skrev:Hej!
M Mercruiser skrev:
Jag kommer inte ihåg vilket spillvirke jag tog till stöden. Kan vara 145x45 och då tror jag det är klassning A va? Men jag kan ha tagit annat spillvirke också och då är ju risken att det är AB.yoloboi skrev:
Lite så jag tänker jag också, jag får hoppas det helt enkelt. Men men får se om jag får ett ryck och försöker åtgärda det eller om jag bara låter det vara.joakim_j skrev:
Trall och trappa är redan byggt, trappan gjöt jag plintar till så det blir svårt att krypa under.M Mercruiser skrev:
Klicka här för att svara