Hej,
Vad är minsta djup på en dusch med dubbla blandare? Bredden kommer att bli ca 165 cm invändigt, vilket jag tror räcker.
Däremot är det sämre med utrymme för djupet. Räcker det med 85 cm? Eller kommer det att kännas trångt?
Djupet begränsas av att en toalett skall rymmas också, totala bredden är 170 cm (så toan har också 85 cm).
Är det bättre att fördela om måtten? Kan eventuellt flytta ut väggen ytterligare 5 cm men det angränsande rummet blir på gränsen då...
 
BirgitS
Det går utmärkt att duscha (två) i ett badkar och sådana är bara 70 cm djupa (och 160 cm långa).

Det räcker med 80 cm för en toalett.
 
Minsta mått är 70 cm. 80 cm blir prima.
 
Vi har 110 x 90 cm men bara en blandare och det går bra att duscha två.

Protte
 
prototypen prototypen skrev:
Vi har 110 x 90 cm men bara en blandare och det går bra att duscha två.

Protte
Vi har 120x100. Duger med. Lol.
 
A Atom skrev:
Vi har 120x100. Duger med. Lol.
Gammal tråd, men har du dubbeldusch? Vill du dela en bild isf? Sitter och planerar badrum inför nybygge och funderar på om 120 är för litet om man ska ha dubbeldusch.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.