2 431 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Minskning av tillskott?
Har en IVT Greenline C5 som funkat klanderfritt i 10 år.
Men jag tycker att den kör på eltillskott lite för ofta. Jag skulle kunna ta att inomhustempen sjunker en grad eller två under tiden att pumpen jobbar upp tempen - utan eltillskottet. Finns det en möjlighet att justera detta? Jag har gått in i servicemenyn men hittar inget som direkt styr detta.
Några tips?
/ Christer
Men jag tycker att den kör på eltillskott lite för ofta. Jag skulle kunna ta att inomhustempen sjunker en grad eller två under tiden att pumpen jobbar upp tempen - utan eltillskottet. Finns det en möjlighet att justera detta? Jag har gått in i servicemenyn men hittar inget som direkt styr detta.
Några tips?
/ Christer
http://www.byggahus.se/forum/vaermepumpar/141686-ivt-jordvaerme-gar-ovanligt-mkt-pa-tillskott.html
Om detta inte funkar bör det finnas en brytare du kan slå av, men då går tillskottet inte in om kompressorn lägger av, vilket kan vara ett problem om det är kallt och du är bortrest.
Om detta inte funkar bör det finnas en brytare du kan slå av, men då går tillskottet inte in om kompressorn lägger av, vilket kan vara ett problem om det är kallt och du är bortrest.
Har nu lusläst manualen och enl. den ska det gå ställa fördröjningen på hur länge det tar innan tillskottet skjuter till. Fabriksvärde 1 tim. men ska gå ändra till 2 eller 3 timmar. DOCK så finns detta menyalternativ inte på min C5. Det ska också enl. manualen gå tidsstyra när tillskottet inte ska gå igång men inte heller detta menyalternativ finns hos mig...
Kan man möjligtvis uppdatera mjukvaran så att dessa alternativ framkommer?
/ Christer
Kan man möjligtvis uppdatera mjukvaran så att dessa alternativ framkommer?
/ Christer
Klicka här för att svara