Hej
Hur kan man minska ljud från ett ftx-system? Håller på att bygga om mitt garage till kontor/gästrum och det ligger vägg i vägg med pannrummet där även ftx systemet är fastmonterad på väggen. Om jag lägger örat emot väggen (som består av dubbelgips isolering osb och enkelgips) så hör jag hur den arbetar. Står jag en bit ifrån så hör jag lite buller och motorljud.
Någon som har haft liknande bekymmer?
Funderar på om ftx-systemet skulle kunna stå på en ställning på golvet istället för att sitta fast på väggen? Skulle det hjälpa?
Tacksam om någon har gjort en liknande lösning.