Ska riva upp alla golvreglar och lägga nivells ventilerade regelsystem och samtidigt blir det spårade spånskivor och vattenburen golvvärme.
Funderade hur jag ska göra med trappen i hallen. Just nu står den på laminatgolvet. Trappen kapades av tidigare ägare när han la dit klickgolvet.
Jag tänker nu sänka golvet 2-3 cm för att få samma golvhöjd överallt. Vardagsrum har lägre golv än resten. Det är den golvhöjden jag vill ha överallt. Då är frågan hur man ska göra med trappen. Den måste ju isåfall förlängas på nåt sätt. Alternativt ställas på klossar kanske och så får man lista in den. Någon som varit med om något liknande och fått det snyggt?

Det logiska skulle ju kanske vara att lägga golvet i samma nivå som det nuvarande är. Men jag vill inte göra det då jag då inte kommer att få plats med tröskel under befintliga dörrarna. (Just nu sitter det bara en tunn metallist under varje dörr) Jag håller just nu också på att sänka taket och jag vill spara så mycket som möjligt på höjden när det blir dags för golvomläggningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.